رشد ۲۱ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان؛ ترانزیت غیرنفتی ۶۵ درصد افزایش یافت

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بنادر غرب هرمزگان به رقم ۱۸۶ هزار و ۹۲۴ تن رسید که نشان از رشد ۲۱ درصدی در این زمینه است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب با ارایه گزارشی از عملکرد هفت ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع پنج میلیون و ۲۱۱ هزار و ۹۲۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۰۴ تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰۳ هزار تن، رشد ۹ درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، چهار میلیون و ۶۶ هزار و ۲۲۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

عسکری نسب با اشاره به صادرات ۵۹۵ هزار و ۷۱۱ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته، افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

کاهش ۵۹ درصدی واردات به دلیل افزایش تولیدات داخلی

وی تصریح کرد: طی هفت ماه نخست سال جاری، بیش از ۴۳ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در مقایسه با سال گذشته به دلیل افزایش تولیدات داخلی، ۵۹ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بنادر غرب هرمزگان به رقم ۱۸۶ هزار و ۹۲۴ تن رسید که نشان از رشد ۲۱ درصدی در این زمینه است.

عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۶۲ هزار و ۲۶۹ تن رسید که نشانگر رشد ۶۵ درصدی در همسنجی با سال گذشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به ترانزیت ۷۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه خودروی در این بندر، از رشد ۳۹ درصدی این بخش از فعالیت های بندری طی هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

رشد ۲۸ درصدی عملیات کانتنیری

این مقام مسئول همچنین از رشد ۲۸ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بنادر غرب هرمزگان خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری دو هزار و ۷۳۵ TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسید.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را هفت هزار و ۳۳ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۴۲ فروند شناور بالای هزار تن و شش هزار و ۵۹۱ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

عسکری نسب با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز امسال تا ابتدای آبان ماه جاری، بیش از ۳۱۵ هزار و ۱۹۸ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

۱۷ هزار نفر در مسیرهای بین المللی ترابری شدند

وی با اشاره به روند مثبت عملیات ترابری مسافران دریایی گفت: طی هفت ماه اخیر، بیش از ۳۱۵ هزار و ۱۹۸ مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش، ابوموسی و غیره جابجا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: سهم بندرلنگه از این حجم جابجایی، بیش از ۲۰ هزار نفر بوده که رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: پایانه مسافری دریایی بندر لنگه با جابجایی ۱۷ هزار و ۱۰۵ نفر مسافر در مسیرهای بین المللی، موفق به ثبت رشد ۸ درصدی در این رابطه شد

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.