رشد ۱۲۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

 

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۱۲۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در این بندر خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی در خصوص عمکرد تخلیه و بارگیری بزرگ‌ترین بندر آزاد تجاری ایران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۳۰ تن کالا در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۴۷ تن به بارگیری و ۴۹۳ هزار و ۴۸۳ تن به تخلیه اختصاص دارد که به ترتیب از رشد ۲۸۴ و ۳ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: طی این مدت یک میلیون و ۸ هزار و ۸۹۹ تن کالا از بندرخرمشهر به عراق صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر ۲۵۰ برابری داشته است.

محسنی میزان صادرات کالا به کویت را با رشد ۱۹ درصدی، ۳۶۳ هزار و ۷۷۹ تن عنوان کرد.

وی با اعلام رشد ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر گفت: در این بازه زمانی ۷۸هزار و ۱۹۳TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری خرمشهر به انجام رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان تردد مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر ازابتدای سال جاری تاکنون را با رشد ۲۰ درصدی، ۲۲۵ هزار و ۶۸۸ نفراعلام کرد.

محسنی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب منطقه در این فصل و در آستانه تعطیلات پایان سال، بندرخرمشهر آمادگی خود را برای پذیرایی از گردشگران دریایی اعلام می‌دارد.

به گفته وی گردشگران دریایی می‌توانند از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در رودخانه‌های اروند و کارون بهره‌مند شوند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طی این مدت یک هزار و ۷۳۰ فروند شناور بالای هزار تن و زیر هزار تن در بندر خرمشهر پهلو گرفته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار است.

محسنی با اعلام رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری خودرو در بندرخرمشهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری ۱۲ هزار و ۲۴۹ دستگاه خودرو در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

بندرخرمشهر به دلیل مجاورت با کشورهای عراق و کویت و برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته و سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهمترین بندر تجاری کشور در عرصه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.