رسانه های آمریکایی اعلام کردند؛ نخستین نفتکش حامل بنزین ایران به بنادر ونزوئلا رسید

 

اولین کشتی از مجموع 5 فروند نفتکش ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا رسید. اگرچه ارسال بنزین به ونزوئلا بر خلاف خواسته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تحریم های وضع شده علیه این کشور صورت گرفت، اما به نظر می رسد با ورود این نفتکش ها، تا حدی بحران سوخت در ونزوئلا کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، نفتکش «فورچون» با عبور از آب های کارائیب و  بدون دخالت نیروهای نظامی آمریکا به بنادر ونزوئلا رسیده و مورد استقبال مسئولان و مقامات ونزوئلایی قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در توئیت خود اعلام کرد: «دو کشور ونزوئلا و ایران همواره در دشواری ها یاور و دوست همدیگر بوده اند. امروز نخستین کشتی حامل بنزین برای رفع نیاز شهروندان ونزوئلا وارد آب های این کشور شد.»

این تانکر و 4 فروند نفتکش دیگر در حال پایان دادن به سفری هستند که مورد علاقه آمریکا نبوده است. اما روابط تنگاتنگ سیاسی و اقتصادی ایران و ونزوئلا باعث شده تا این مسیر طولانی آبی طی شود و بنزین به سلامت، به مقصد برسد.

راس دالن، Russ Dallen، رئیس سرمایه گذاری میامی مستقر در بازار کاراکاس ورود نفتکش فورچون را به آب های ونزوئلا تایید کرد و گفت، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این نفتکش وارد آب های ونزوئلا شده است.

ونزوئلا بزرگ ترین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد، اما به دلیل ناتوانی در تولید طی دو دهه گذشته، هم اکنون به شدت به بنزین نیاز دارد. بحران اقتصادی منجر به مهاجرت نیروهای انسانی متخصص، فقر و کاهش کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شده است.

کارشناسان معتقدند که این 5 فروند تانکر ایرانی حامل بنزین می تواند سوخت مورد نیاز ونزوئلا را تا حدود 3 هفته تامین کند. بنزین در حال حاضر یکی از کالاهای اساسی اصلی ونزوئلا به شمار می رود.

بسیاری از راننده ها باید در صف های طولانی منتظر بمانند تا بتوانند بنزین یارانه ای که کمتر از یک پنی برای یک مخزن در نظر گرفته شده را تحویل بگیرند. البته آنهایی که وضعیت مالی بهتری دارند بنزین مورد نیازشان را از بازار آزاد و با قیمت 12 دلار تامین می کنند. این در حالی است که حقوق ماهیانه یک کارگر ساده در این کشور چیزی حدود 5 دلار است.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.