رتبه بندی استان های جنوبی در بخش حمل ونقل دریایی اعلام شد؛ بوشهر با مجموع 134 میلیون تن در صدر قرار گرفت

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:در حمل و نقل دریایی استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان به ترتیب با سهم ۵۰درصد ، ۳۳ درصد و ۱۴,۶ درصد رتبه اول تا سوم عملیات کانتینری را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد مهدی بنچاری با گرامیداشت دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران افزود: استان بوشهر از حیث حمل و نقل دریایی در مجموع با ۱۳۴ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۲۸ تن جایگاه نخست کشور را داراست.از این حیث استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان به ترتیب با ۵۰، ۳۳ و ۱۴,۶ درصد دررتبه اول تا سوم حمل و نقل کانتینری کشور را به خود اختصاص داده اند و مابقی حمل و نقل دریایی کشور نیز مربوط به سایر بنادر است.

وی اضافه کرد: در حوزه عملیات نفتی نیز استان بوشهر با قرار گرفتن در رتبه نخست کشور با ۱۲۴ میلیون و ۳۶ هزار و ۶۱۲ تن جابه جایی معادل ۷۳ درصد عملیات نفتی کشور را به خود اختصاص داد که فعالیت های این حوزه در بنادر عسلویه و خارگ صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در حوزه عملیات غیرنفتی نیز بنادر استان بوشهر با ۱۰ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۴۱۶ تن جابه جایی ۱۱ درصد حمل و نقل دریایی کشور را به خود اختصاص داد و در رتبه سوم قرار گرفت.

بنچاری افزود: در ۱۰ ماه سال جاری، ۵۴ شناور در آب های استان بوشهر دچار حادثه شدند که با وجود ۶ مرکز امداد و نجات دریایی و ۱۱ ایستگاه مخابراتی موجود در این استان توانستیم ۲۸۷ نفر را از مرگ حتمی نجات دهیم.

وی تصریح کرد: بندر بوشهر با صدور ۱۶۹ هزار گواهینامه مهارت ۳۶ درصد از حجم کل گواهینامه‌های صادرشده در کشور، رتبه اول را بدست آورد و پس از آن استان‌های هرمزگان و خورستان با ۲۲ و ۲۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.