راه اندازی خط گردشگری دریایی بین بندر کاسپین و بندر انزلی

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساماندهی شناورها و اسکله ها در بندر انزلی با رویکرد رونق گردشگری صورت گرفته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اسکله های شناور ایجاد شده در بندر انزلی گفت: این اسکله ها به منظور پهلوگیری آسان‎تر و ساماندهی قایق های تفریحی و رونق گردشگری  ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر ساماندهی شناورها و استاندارد سازی آنها را در برنامه خود دارد و در بندر انزلی نیز به صورت متمرکز و نمونه این اقدام در داخل حوضچه بندر انجام گرفته که اگر مطلوب باشد این موضوع برای اسکله های دیگر تسری پیدا می کند.

حق شناس ادامه داد: دریای خزر به دلیل نوع امواج و عمق آن در خصوص گسترش بحث گردشگری به نظر می رسد که مورد استقبال بیشتری قرار گیرد تا اینکه ما شناوری فراهم کنیم که بین بنادر ایرانی  و خارجی خزر تردد کند. تجربه ی کشتی میرزا کوچک خان تجربه ی مفیدی نبود و استقبال آنچنانی صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: به دنبال این امر هستیم که بین بندر کاسپین و بندر انزلی تردد مسافری را راه‌اندازی کنیم، که از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود و مردم نیز می توانند از اسکله های بندر انزلی توسط قایق های تفریحی به بندر کاسپین بروند و بالعکس. در کوتاه مدت شاید بتوان این خط را راه اندازی کرد.

حق شناس در خصوص ساخت پیاده راه در موج شکن غربی انزلی گفت : در موج شکن قدیمی انزلی این پیاده راه ساخته شد و اکنون در موج شکن  جدید در سمت غرب ، برنامه ی زیباسازی و پیاده راه سازی توسط اداره بندر در دست اجراست تا مردم بتوانند از فضا و محیط موج شکن غربی لذت ببرند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.