راستاد مطرح كرد: بنادر ایران طی دوره ۳ ساله هوشمندسازی می‌شود

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب كه فردا با حضور رئیس جهموری و وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی فاز ۳ توسعه بندر شهید رجایی آغاز خواهد شد گفت: براساس دستور كار سازمان بنادر و دریانوردی بنادر ایران طی دوره ۳ ساله هوشمند سازی می‌شوند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش بین‌المللی بندر هوشمند ضمن تشكر از حضور مسئولان و صاحب‌نظران داخلی و هم‌چنین بین‌المللی در همایش فوق گفت: در دهه گذشته تحولات مهمی در اقتصاد جهانی، تجارت بین‌المللی، صنعت كشتیرانی و بنادر تجاری جهان اتفاق افتاد.

راستاد ادامه داد: شاهد رویكردهایی همچون جابه جایی نیروی كار و سرمایه در سطح جهان، شكل‌گیری شركت‌های چندملیتی، پروسه جهانی‌سازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد و تجارت بودیم كه همه اینها سبب شد تا روند شتابان و روبه رشدی در تجارت بین‌المللی و حمل و نقل بین‌المللی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: آمار جهانی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶، ۱۰.۳ میلیارد تن كالا از طریق دریا جابه جا شد كه تقریبا سالانه به میزان ۳ درصد رشد را در حوزه حمل و نقل دریایی شاهد هستیم.

وی همچنین گفت: شركت‌های كشتیرانی رقایت تنگاتنگ و فشرده‌ای را برای به دست آوردن سهم از تجارت دریایی دارند و از راهبردهای متنوعی استفاده می‌كنند. اتحادهای راهبردی، ادغام‌های عمودی و افقی بین شركت‌های كشتیثرانی و پرت اپراتورها و فعالیت‌های متنوعی انجام می‌شود تا بتوانند در این بازار رقابت حداكثری داشته باشند.

راستاد خاطرنشان كرد: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات یا هوشمندسازی به منظور ارتقاء میزان بهره‌وری بنادر مورد توجه اپراتورهای بندری است تا بتوانند بهره‌وری و كارایی بالاتری ایجاد كنند و هزینه تمام شده خدمات بندری را برای خطوط كشتیرانی و سازمان‌ها به حداقل ممكن برسانند.

وی تصریح كرد: از این طریق رقابت‌پذیری بالا می‌رود و متعاقبا سهم بیشتری از حمل ونقل دریایی به بنادر اختصاص خواهد یافت كه طبیعتا ایران نیز نباید از این قافله عقب بماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ایران با دارا بودن ۵ هزارو ۸۰۰ كیلومتر خط ساحلی و بنادر بزرگ تجاری كه بالغ بر ۲۱۰ میلیون تن ظرفیت دارد باید بتواند در عرصه پررقابت بین‌المللی جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

راستاد گفت: بنادر هوشمند صرفا بهره‌گیری از فناوری و اطلاعات نیست بلكه تفكر و ذهنیتی است كه باید به وجود بیاید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.