راستاد در بازدید از بنادر جنوبی کشور مطرح کرد: توجه بر افزایش رقابت پذیری بنادر کشور/ جذب ۹۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر روند مثبت و مطلوبی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر تجاری کشور داشته است به گونه ای که بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در بنادر کشور جذب شده است.امیدواریم با روندی که در پیش گرفته شده است میزان سرمایه گذاری در بنادر را افزایش دهیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد درحاشیه بازدید از بنادر جنوبی کشور افزود:سیاست سازمان بنادر افزایش میزان رقابت پذیری بنادر کشور است که بخشی از آن به ایجاد زیر ساخت ها و روبناها و بخش دیگر به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی که در عملیات روبنایی و اپراتوری بنادر سرمایه گذاری می کنند مربوط می شود.

موفقیت های گردشگری دریایی حاصل همکاری سایر دستگاه ها است

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره گردشگری دریایی در نوروز ۹۷ خاطرنشان کرد: ارزیابی ها نشان می دهد که خدمات رسانی به مسافران نوروزی روند بسیار خوبی دارد. بخشی از این موفقیت به جهت هماهنگی ارگان های مختلف است. امیدواریم، بتوانیم به مرور امکانات و زیرساخت های لازم را برای گردشگری دریایی در همه بنادر کشور توسعه دهیم تا مردم با آسایش و ایمنی بیشتر از این موهبت بهره مند شوند.

ایجاد مسیر گردشگری دریایی خرمشهر به اهواز

وی درباره بندر خرمشهر و ویژگی های آن نیز خاطر نشان کرد: بندرخرمشهر مأموریت یافته تا مسیر گردشگری دریایی خرمشهر به اهواز را مورد بررسی قرار دهد و گزارش مربوطه را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه دهد.

رشد ۱۳۰ درصدی تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد

راستاد در خصوص نحوه عملکرد تجاری بندر خرمشهر در سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه در بندر خرمشهر در سال ۹۶ روند رو به رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم بطوری که بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در این بندر انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ رشد ۱۳۰ درصدی را نشان می دهد که عمده صادرات مربوط به کالاهای غیرنفتی بوده است و بدین جهت بندر خرمشهر در حوزه صادرات غیر نفتی به یکی از بنادر مهم کشور تبدیل خواهد شد.

وی فعالیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر را نیز بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۸۰ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ از رشد ۱۶ درصدی برخوردار بوده است.

بندر خرمشهر، ظرفیت پذیرش حجم بیشتر کالا را دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سرمایه گذاری هایی که توسط بخش خصوصی برای توسعه روبناها و تجهیزات بندر خرمشهر در حال انجام است می تواند در راستای کمک و رونق هر چه بیشتر این بندر موثر واقع شود. راستاد افزود: بندر خرمشهر در زمینه تأسیسات بندری از ظرفیت قابل توجهی از جمله اسکله ها و محوطه های پسکرانه ای برخوردار است که ظرفیت پذیرش حجم بیشتر کالا را دارد.

به گفته وی، یکی از جنبه های مهم رشد فعالیت در بندرخرمشهر این است که بتوان بازار یابی بهتری به خصوص از سوی تجار و بازرگانان صورت گیرد که بتوان از این ظرفیت برای جذب کشتی و کالا استفاده کرد.

وجود ظرفیت بالای هم افزایی با بنادر عراق و کویت

راستاد درخصوص ارتباط با بنادر کشور های عراق و کویت نیز گفت: از آن جا که بخش عمده صادرات به مقصد کشور عراق و کویت از بندر خرمشهر انجام می شود و با توجه به مزیت هایی که دو کشور در حوزه تجارت دارند می توان با بنادر کشورهای عراق و کویت هم افزایی و مشارکت و همکاری داشته باشیم و همچنین در زمینه مسافری نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود که سفرهای دریایی به کشورهای همسایه رونق بیشتری پیدا کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.