رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد: بخش خصوصی؛ جایگزین دولت در پروژه های محوری می شود

رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: مناقصه دو مرحله ای “طراحی سکوی ارائه داده وزارت راه و شهرسازی و اجرای آزمایشی آن در سازمان بنادر و دریانوردی”​برگزار شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، احسان پشت مشهدی در جلسه پرسش و پاسخ مناقصه دو مرحله ای “طراحی سکوی ارائه داده وزارت راه و شهرسازی و اجرای آزمایشی آن در سازمان بنادر و دریانوردی”، افزود: حق دسترسی آزاد به اطلاعات، یکی از حقوق اصلی شهروندان است که در این راستا وزارت راه و شهرسازی پروژه های شامل  “شهراه” و “مخاطب محور و کنشگرا شدن پرتال وزارت راه و شهرسازی” تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه شهراه بر مبنای درخواست شهروند و  دومین لایه بر اساس نفس ارتباط گیری تعریف شده و در این راستا پرتال ها به سمت مخاطب محور رفته و زمینه مشارکت و کنش شهروندان بر روی اطلاعات فراهم شده است ، افزود: پروژه دیگری که در سازمان بنادر و دریانوردی  کلید خورده ارایه اطلاعات در زمینه بنادر ، ورود و خروج کشتی ، زمان حرکت کشتی ها و زمان رسیدن بارها است که این امر به تجار کمک قابل توجهی می کند.

وی گفت: در صورتی که داده ها به صورت مناسب در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد آنها می توانند برای سرمایه گذاری و سایر فعالیت ها گام های بهتری بردارند.

پشت مشهدی اظهار داشت : از مزیت های آزادسازی داده ها برای بخش دولتی این است که دولت از پروژه محوری بیرون آمده و با آزادسازی داده ها ، پروژه ها به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گفته رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه، هدف نهایی این پروژه “حق دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات” و ” تحریک توسعه اقتصادی بر مبنای داده و اطلاعات” است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.