رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح: همه کشورهای دنیا جز آمریکا محدوده آب های سرزمینی را رعایت می کنند

 

فخری گفت: همه کشورهای دنیا به جز آمریکا آب های سرزمینی را رعایت میکنند و این موضوع باعث ایجاد مشکل می شود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، امیر سرتیپ دوم مجید فخری؛ رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و عضو کمیته ملی هیدروگرافی در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی در جمع خبرنگاران

فخری درباره پهپاد آمریکایی که در خلیج فارس سقوط کرد، گفت: پهپاد توسط یگان‌های دریایی و سازمان های مربوط رویت شده بود و موقعیت این پهپاد به طور قطع داخل آ‌ب‌های سرزمینی ایران بوده است بطوریکه پهپاد فوق نزدیک ۴ مایل یا بیش از ۷ کیلومتر وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح توضیح داد: به طور قطع می‌توانیم بگوییم پهپاد داخل آب‌های سرزمین ایران شده بود، زیرا که بعد از اصابت موشک، قطعات این پهپاد کیلومتر‌ها دور افتاده بود.

وی توضیح داد: همه کشور‌های دنیا محدوده مرز‌های آبی را رعایت می‌کنند تنها کشوری که احترام نمی‌گذارد آمریکاست که دلیل آن هم خوی اسکتباری این کشور است.

فخری گفت: ورود پهپاد به آب‌های سرزمینی ما به معنای تجاوز به جمهوری اسلامی بوده و حق ماست که از مرزهای خود دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه روز جهانی هیدروگرافی را جشن می‌گیریم و واضح است کشوری که سواحل گسترده‌ای در شمال و جنوب و دو دریای بزرگ دارد باید در حوزه هیدروگرافی حرفی برای گفتن در جهان داشته باشد گفت: چند سال پیش مقام معظم رهبری در بازدید از بندرعباس و راه‌اندازی ناو جماران جمله‌ای گفتند که ما آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما علی رغم اسکله‌های بسیار زیاد در کشور و همچنین وجود سواحل طولانی، یک کشور دریایی نیستیم و همین جمله و فرمایشات ایشان باعث شد که توجه بیشتری به استفاده از سواحل، بستر و سطح دریا صورت گیرد.

وی تصریح کرد: توجه، بسترسازی و توسعه سواحل مکران از سوی سازمان جغرافیایی و شرکت‌های خصوصی که در این حوزه فعالیت داشتند انجام شد و ما چارت‌های دریایی خود را در این حوزه به کار گرفتیم.

فخری  با اشاره به اینکه هر نوع کار و فعالیت در دریا نیازمند دانش اطلاعات درست از دریاست و این اطلاعات با فعالیت‌های هیدروگرافی به دست می‌آید افزود: سازمان‌ها و نهاد‌هایی که دارای تجهیزات هیدروگرافی هستند باید مسئولیت خود را در این حوزه انجام دهند تا داده‌های درست از آب‌ها و دریا‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم این همایش برای تولید داده‌های دریایی بین بخش خصوصی و دولتی هماهنگی ایجاد کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.