در دیدار مدیر بنادر آذربایجان با استاندار گیلان مطرح شد: ارتقای سطح همکاری های دریایی و بندری با کشور های منطقه

 

استاندار گیلان در دیدار با مدیر بنادر جمهوری آذربایجان ، حمل و نقل ترکیبی را از اولویت های دولت ایران در حوزه حمل و نقل دانست و آن را مکمل تجارت در بخش دریایی ارزیابی کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مصطفی سالاری؛ استاندار گیلان در دیدار با مدیر بنادر آذربایجان، توسعه روابط بندری را  گامی مؤثر در گسترش مبادلات تجاری ایران و آذربایجان برشمرد و خاطر نشان کرد: توسعه حمل و نقل ترکیبی از برنامه های دارای اولویت  دولت محسوب می شود و توجیه اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های استان گیلان در بخش تجاری و گردشگری بالا است. حمل ونقل ریلی مکمل حمل و نقل دریایی است. با توجه به همسایگی این دو کشور می توان با برنامه‌ریزی صحیح در بخش تجاری و گردشگری برای شهروندان و سرمایه‌گذاران جذابیت خوبی فراهم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت سه بندر آستارا، انزلی و کاسپین در این استان، گفت: با راه اندازی راه آهن رشت به انزلی و بعد از آن آستارا به رشت حجم مبادلات به طور قطع افزایش می‌یابد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه موانع و مشکلات را با همکاری یکدیگر برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران برمی داریم، افزود: تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف به ویژه گردشگری دریایی افزایش حضور توریست را در دو کشور به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با راه اندازی راه آهن مسیر حمل کالا کم می‌شود، افزود: با اتصال راه آهن هزینه حمل کاهش و حجم مبادلات افزایش پیدا می کند.

توسعه حمل و نقل ریلی باعث رشد تجارت می شود

در این دیدار طالح محمد زیادف؛ مدیر  بنادر جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه رویکرد ها در حوزه تجارت تغییر کرده است، گفت: خط جدیدی را در بندر جمهوری آذربایجان برای گسترش بخش کشتیرانی و حمل و نقل دریایی دایر کردیم. دایر کردن خط جدید دریایی فرصت خوبی برای توسعه توریسم را به دنبال دارد.

وی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی پیشرفت تجاری را دربر خواهد داشت.

توسعه صادرات از دریای خزر باعث رونق بازرگانی بنادر می شود

محمد علی حسن زاده؛  معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز توسعه همکاری های دریایی و بندری با کشور های منطقه را در راستای منافع راهبردی ایران ارزیابی کرد و گفت: توسعه صادرات از دریای خزر باعث رونق بازرگانی بنادر می شود و در این راستا درصددیم تا با رفع چالش ها ، سطح ظرفیت عملکردی بنادر را افزایش دهیم .

وی با بیان اینکه بنادر آذربایجان به ریل متصل هستند و تاکید کرد: در توسعه روابط تجاری با کشور آذربایجان به دنبال استفاده بهینه از فرصت های اقتصادی در کریدور شمال – جنوب هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.