در جشنواره ملی ” دریا مسیر پیشرفت” انجام می شود؛ برگزاری رویداد ایده‌پردازی با محوریت هوشمندسازی بنادر

برگزیدگان” جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت ” در موضوع “هوشمندسازی بنادر” مورد حمایت سازمان بنادر و دریانوردی قرار می گیرند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سینا محقق؛ دبیر اجرایی بخش «ایده‌پردازی با محوریت هوشمندسازی بنادر» چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» گفت: امروزه ایده پردازی و نوآوری، انقلابی بزرگ در حوزه‌های فناوری و ظهور کسب‌وکارهای نوپا در جهان به وجود آورده است.

وی افزود: به‌منظور گردآوری و تسریع ورود ایده‌ها به بازار تولید محصولات، مسابقات ایده پردازی در سراسر دنیا و با موضوعات مختلف شکل‌گرفته‌اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و در نهایت ورود به بازار را تسهیل و تسریع کنند.

محقق ادامه داد: در همین راستا، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در جهت رشد و پرورش فضای ایده پردازی و خلاقیت در حوزه‌های دریایی و تشویق فناوران و صاحبان ایده، رویداد «ایده‌پردازی با محوریت هوشمند سازی بنادر» را در چهارمین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» برگزار می کند.

محقق، ترویج فضای تفکر خلاق، ایده پردازی و همراهی صاحبان ایده در رشد و بهبود حوزه‌های دریایی را از اهداف اصلی این بخش از جشنواره دانست و تصریح کرد: در این رویداد صاحبان ایده و برگزیدگان، علاوه بر دسترسی به ظرفیت های سازمان بنادر و دریانوردی در صورت تاییدیه اجرایی بودن از طرف هیئت داوران، از حمایت‌های معنوی و مالی سازمان بنادر و دریانوردی و معاونت علمی و فناوری برخوردار خواهند شد.

چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» در بخش‌های «جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی»، «مسابقات ربات‌های زیردریایی(ROV) »، «مسابقات طراحی و ساخت شناورهای دریایی (RSV) «، «مسابقه ملی ایده‌پردازی دریایی»، «طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «جشنواره دانش‌آموزی دریا»، «نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور»، «رویداد استارت‌آپ دمو اپلیکیشن دریایی» و «رویداد کارآفرینی هوشمندسازی بنادر» به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، اول تا سوم آبان‌ماه در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.