درخواست سازمان بنادر دریایی اروپا و صاحبان بنادر خصوصی اروپا؛ تسهیلات لازم را برای تردد دریانوردان در اتحادیه اروپا فراهم کنید

سازمان بنادر دریایی اروپا  (ESPO) و فدراسیون مالکان بنادر خصوصی اروپا (FEPORT) از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی خواستند تا قوانینی را برای تردد راحت تر دریانوردان و فعالان صنعت حمل ونقل دریایی وضع کنند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، این دو سازمان فعال حوزه دریایی و بندری درخواست کرده اند که تسهیل سازی تردد دریانوردان از طریق قانون اخیری که به تصویب رسییده انجام شود. مطابق این قانون، که 23 مارس به تصویب رسیده است، منع تردد قبلی که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برای فعالان صنعت حمل ونقل و ترانزیت وضع شده بود برداشته شده است.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای توضیح داد که باید اطمینان حاصل شود که تمام کالاهای قابل حمل از جمله کالاهای اساسی، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی باید بدون محدودیت و تاخیر به سرعت به مقصد مورد نظر ارسال شوند.

این سازمان ها همچنین از خطوط حمل ونقلی خواسته اند که با کشورهای عضو ارتباط برقرار کنند و تردد فعالان هم در اتحادیه اروپا و هم در کشورهای ثالث با سهولت انجام شود.

با این حال، بنادر اروپایی با پیشنهادی که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده مخالفت می کنند و درخواست دارند تا نه تنها برخی بنادر، که همه بندرهای  اروپایی برای تردد دریانوردان آماده خدمت رسانی باشند.

ایزابل ریکباست؛ دبیرکل سازمان بنادر دریایی اروپا اظهار کرد: ایجاد هرگونه محدودیت و یا انتخاب بنادر محدود باعث می شود که فعالیت بنادر و مشاغل بندری دچار آسیب شود. این مسئله حتی می تواند زنجیره تامین که هم اکنون نیز تحت فشار است را مختل سازد.

وی افزود: اگر انتقال و جابجایی خدمه کشتی ها تنها در یک بندر امکان پذیر باشد، به نظر می رسد که چنین امکانی در دیگر بنادر نیز فراهم شود. مفهوم خطوط سبز همراه با هماهنگی بهتر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا موثرترین راه حل برای برون رفت از این مشکل است.

طی ماه های اخیر و با شیوع ویروس کرونا، محدودیت هایی برای فعالان صنعت حمل ونقل از سوی اتحادیه اروپا وضع شد و اکنون فعالان صنعت حمل ونقل دریایی می کوشند تا این محدودیت ها برای از سر گرفته شدن فعالیت هایشان از بین برود یا به حداقل ممکن برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.