درخواست بودجه 66 میلیارد دلاری بنادر آمریکا از دونالد ترامپ

 

مقامات انجمن بندری آمریکا  (AAPA)، ویلیام فریدمن، مدیرعامل بندر کلیولند را به عنوان نماینده خود به دولت معرفی کرده اند تا پیگیر درخواست بودجه 66 میلیارد دلاری توسعه و تجهیز بنادر آمریکا در یک دهه پیش رو باشد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، فریدمن پرونده خود را در جلسه ای با عنوان «چالش ها و نیازهای زیرساختی آب های آمریکا» به کمیته تخصصی مجلس سنا ارائه داد. گزارش او به موضوعاتی همچون نگهداری زیرساخت های ناوبری و دریانوردی، توانبخشی و جایگزینی متمرکز شده است. او همچنین در گزارش خود از درخواست انجمن بندری آمریکا مبنی بر توجه به زیرساخت های حیاتی بنادر این کشور گفته است.

کورت ناگل، رئیس انجمن بندری آمریکا و مدیرعامل بندر کلیولند در خصوص این گزارش پیش از آنکه در کنگره سخنرانی کند به سایت پورت تکنولوژی گفت: « انجمن بندری آمریکا انتظار دارد که ریاست جمهوری و همین طور کنگره در سال 2018 توجه ویژه ای نسبت به مسائل عنوان شده، از جمله سرمایه گذاری در زیرساخت های دریایی داشته باشند. از سوی دیگر توجه به زیرساخت های کرانه ها و بنادر باید در گزارش قوانین توسعه منابع آبی مورد توجه قرار بگیرد.»

ناگل درخصوص میزان اثربخشی صنعت حمل ونقل آمریکا می گوید: «فعالیت های حمل ونقل دریایی و بندری، 26 درصد کل تولید ناخالص داخلی آمریکا را شامل می شود. این فعالیت ها در مجموع، 23 میلیون کار در این کشور و همین طور بیش از 320 میلیارد دلار در سال درآمد ایجاد می کند. درآمدی که بخشی از آن مربوط به مالیات های فدرال، ایالتی و محلی است.»

وی در ادامه می افزاید:« انجمن بندری برای اطمینان از حفظ این مشاغل و درآمدهای مالیاتی آن و افزایش حجم حمل ونقل که در آینده بتواند از اقتصاد آمریکا پشتیبانی کند، با همکاری اعضای خود توانسته محل سرمایه گذاری 66 میلیارد دلاری آمریکا در حوزه های دریایی را شناسایی کند. زیرساخت های مربوط به بندر باید بخشی از هر قانون سرمایه گذاری باشد و کمیته نیز با این موضوع موافقت کند.»

رئیس انجمن بندری آمریکا نقش بنادر در اقتصاد این کشور را مهم دانست و تصریح کرد:« بنادر به عنوان موتورهای اقتصادی و دروازه های حمل ونقل حیاتی به کشاورزان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آمریکایی و ارتش خدمت می کنند. در طرح جدید، موضوع ایجاد راه های موثر برای ارتباط با بنادر و بهسازی مسیرهای کنونی مورد توجه ویژه واقع شده است.»

گزارش اخیر انجمن بندری آمریکا در حالی منتشر می شود که بسیاری از نهادها و سازمان های مرتبط با صنعت حمل ونقل دریایی از جمله اداره حمل ونقل محصولات کشاورزی آمریکا (AgTC)، مدیریت گروه بنادر نیویورک، نیوجرسی، لس آنجلس، انجمن صنایع خرده فروشی و گروه دریایی «اس.اس.ای» اخیرا نامه ای به دونالد ترامپ نوشته و در آن از بی توجهی و نادیده گرفتن دولت نسبت به توسعه استراتژی های ملی در سرمایه گذاری های حیاتی زیرساخت های آمریکا انتقاد کرده اند.

در بخش هایی از این نامه آمده؛ همانطور که رئیس جمهور یک استراتژی ملی برای سرمایه گذاری های کلان در زیرساخت های ملی آمریکا در نظر گرفته، نباید بخش بندری از این موضوع مغفول بماند. در حال حاضر، بيم آن مي رود که بي توجهي به توسعه بنادر و چالش هاي حاصل از زیرساخت های منسوخ بنادر کشور، خطر قطع زنجیره تامين و در نهایت فلج شدن اقتصاد آمریکا را در پی داشته باشد. در حالي كه با افزایش سرمایه گذاری عمومی و اختصاصی در بنادر ایالات متحده، این چالش های زیربنایی مرتفع خواهد شد و به همین دلیل، امیدواریم دولت در این زمینه حمايت و سرمایه گذاری های لازم را انجام بدهد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.