دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته عنوان کرد؛ شرط فعال‌شدن محور شرق و بندر شهید بهشتی چابهار

 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار چاره‌ای جز  ارائه یک بسته تسهیلاتی به شرکت‌های حمل بار نداریم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری تین‌نیوز، مسعود پل‌مه تاکید کرد: در حالی که سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در بندر شهید بهشتی چابهار انجام شده اما سازوکار و نرخ تعرفه‌های اخذ شده مانع از فعال‌شدن این بندر و محور شرق شده است.

پل‌مه با بیان اینکه در صورت تدوام این روند فعال‌شدن کریدور شرق محقق نخواهد شد افزود: در حال حاضر، عمده کامیون‌هایی که از بندر شهید بهشتی به افغانستان تردد می‌کنند به مالکان افغانی تعلق دارند و سهم ما از حمل بار گندم هند به افغانستان بسیار ناچیز است.

او تصریح کرد: اگر واقعاً می‌خواهیم بندر شهید بهشتی چابهار توسعه پیدا کند باید سازوکار ترانزیت تسهیل کنیم تا شرکت‌های حمل داخلی ترغیب شوند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در فاز یک افتتاح شده است. روا نیست که با تفکر جزیره‌ای و ترجیح منافع سازمانی بر منافع ملی این سرمایه‌گذای به سرانجام نرسد.

پل‌مه تاکید کرد: خوشخبتانه وزیر راه و شهرسازی با ایجاد شورای هماهنگی ترانزیت گام موثری در حل این موضوع برداشته است، با این حال ما نیازمند یک تغییر تفکر اساسی در کلیه سازمان‌های مربوطه هستیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.