دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران: واردات کالا در بنادر ایران ۳۰ درصد کاهش یافت

 

دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران با بیان اینکه توانمندی تخلیه و بارگیری کالا در کشور افزایش یافته است گفت: با تحریم‌های اعمال شده در ۱۰ ماه امسال واردات کالا در بنادر کشور در حوزه کانتینری ۳۰ درصد و غیر کانتینری ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سی نیوز، مسعود پل‌مه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از بوشهر، با بیان اینکه انجمن کشتیرانی واسط بین دولت و سازمان‌های مردم نهاد است اظهار داشت: این انجمن دارای 65 سال سابقه و 270 عضو است که 99 درصد کلیه فعالیت بندری در کشور را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بندری در کشور گفت: خوشبختانه با سیاست‌های شایسته‌ای که سازمان بنادر و دریانوردی اعمال کرده و برنامه‌ریزی خوبی که در ادوار گذشته با هدف گذاری صحیحی که در بنادر شده توانمندی تخلیه و بارگیری کالاهای خشک، مایع و کانتینر افزایش یافته است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران به تخلیه و بارگیری کالای تجاری پرداخت و افزود: میزان توانمندی تخلیه و بارگیری کالا بیش از نیازمندی فعلی است که این مهم برای برنامه‌ریزی اقتصاد آینده کشور است.

پل‌مه به تحریم‌ها و نقش آن در فعالیت تخلیه و بارگیری کالا پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تهدیدات تحریم‌های یک طرفه آمریکا و همپیمانش، واردات کالا در بنادر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: کاهش واردات در حوزه کانتینری 30 درصد و غیر کانتینری 20درصد در 10 ماه امسال ثبت شده در عین اینکه این کاهش مشکلی برای صادرات و واردات کشور نداشته‌ایم بلکه این میزان کاهش به سبب عدم حضور شرکت‌های خارجی در همراهی با تحریم‌ها یا در نگرانی از اعمال تهدیدات تحریم‌ها علیه بنگاه اقتصاد خودشان ناچار شدن بنادر ما را ترک کنند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران با اشاره به هزینه‌های اعمال شده در بنادر تصریح کرد:در مورد هزینه‌های تخلیه و بارگیری بنادر و صورتحساب‌هایی که صادر می‌شود مشکلات انتقال ارز در کشور وجود دارد که به واسطه تابعی از تحریم‌ها شکل گرفته است.

پل‌مه با بیان اینکه دولت باید مبنای اقتصادی در تقویت پول ملی باشد تاکید کرد: تقویت پول ملی راهی ندارد جزء تمرکز بر وصول ریال، تا بخواهد اعداد و رقم‌ها را به مفهوم ارزی به آن توجه شود.

وی افزود: هر صورتحسابی که صادر می‌شود مبتنی بر پارامترهای اقتصادی که می‌تواند توانمندی ریال را در مقابل سایر ارزهای دیگر بالا ببرد باید مدنظر قرار بگیرد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران  کاهش هزینه‌‌های بندری را یکی از افق‌های دید این انجمن دانست و خاطر نشان کرد: یکی از افق‌های دیدانجمن کشتیرانی ایران کاهش هزینه به منظور افزایش مبادلات و فعالیت‌های بازرگانی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.