دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد منتقل شد

سید مصطفی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این موضوع طبق قانون برنامه ششم توسعه در دستور کار بود و بر این اساس در حال حاضر این دبیرخانه به وزارت اقتصاد منتقل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد با بیان اینکه بعد از ابلاغ قانون برنامه، جلسات متعددی با دبیر شورای مناطق، معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی برگزار شد، افزود: در نتیجه مجموعه سازمانی مناطق آزاد دو هفته پیش در دولت یازدهم و دوره وزارت طیب‌نیا به این وزارتخانه منتقل شد.

به گزارش فارس، براساس تبصره ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه تمامی وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی با حفظ شخصیت حقوقی مستقل و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل و وزیر ذی‌ربط مسئولی اجرای قوانین مرتبط با حوزه مناطق ازاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی خواهد بود.

براین اساس یکی از دلایل انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به وزارت اقتصاد به منظور رفع مربوط به اختلافات گمرک و این مناطق در امر تجارت، نظارت و کنترل‌های گمرکی بوده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.