خطوط کانتینری برای کسب سود ادامه مسیر می دهند

موسسۀ تحقیقاتی Drewry از بهبود اوضاع و کسب سود در خطوط حمل و نقل کانتینری علی رغم ثبت زیان های سنگین در سه ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسۀ تحقیقاتی Drewry، بیشتر خطوط حمل و نقل کانتینری در سه ماه نخست سال 2017 میلادی زیان ده اعلام شدند اما به موجب نرخ بالا و رشد سریع تقاضا در ادامۀ سال جاری میلادی به سمت کسب سود تغییر مسیر می دهند.
بر اساس این گزارش و طبق آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسۀ Drewry در بخش کانتینری، این صنعت تصمیم دارد میزان سود عملیاتی را تا پایان سال 2017 میلادی به یک میلیارد و 500 میلیون دلار برساند تا زیان های سنگین در سه ماه نخست و سال 2016 میلادی را جبران کند.
این گزارش ضمن اشاره به سه ماه نخست سال جاری میلادی، افزود: 13 شرکت حمل گزارش های جامع مالی خود را منتشر کردند که نتایج نامشخصی را نشان می داد. از این میان، پنج شرکت توانستند در مدت زمان مذکور سود کسب کنند که شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه با ثبت سود حاشیه ای 5.5 درصدی بهترین و شرکت HMM کرۀ جنوبی با اختلاف زیاد و ثبت منفی 10.1 درصد در میزان سود حاشیه ای بدترین شرکت اعلام شدند.
علی رغمِ پیش بینیِ موسسۀ تحقیقاتی Drewry از کسب سود در سه ماه نخست از سوی خطوط حمل و نقل کانتینری، صنعت حمل و نقل کانتینری در ادامۀ سال جاری میلادی و همزمان با ازسرگیری ثبت قراردادهای جدید شاهد کسب سود عملیاتی از سوی شرکت های بزرگ خواهد بود.
از سوی دیگر، افزایش تقاضا در سه ماه نخست سال جاری میلادی و رشد نرخ سالانۀ قراردادها وضعیت سوددهیِ بسیار مناسب تری را برای صنعت حمل و نقل کانتینری و در ادامۀ سال 2017 میلادی به همراه خواهد داشت.
موسسۀ Drewry در پایان این گزارش افزود: شرکت های حمل کانتینری باید زمانی نسبتاً طولانی منتظر کسب سود باشند اما استنباط ها و شواهد موجود خبر از وضعیت بسیار مناسب از سه ماه دوم سال جاری میلادی به بعد و از سوی شرکت ها می دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.