حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته؛ فاینانس ۹۰۰ میلیون دلاری راه‌آهن چابهار نهایی شد

 

اتمام عمليات نصب تيرهای فلزی دهانه وسط پل كيلومتر ۵۵ راه آهن قزوين-رشت، بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین-رشت در اردیبهشت سال آینده، مجلس به راه‌آهن برای زیباسازی و بهسازی مجوز داد و طرح واگن پول برای نخستین بار در راه آهن شرق اجرایی می‌شود سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته شاهد دو اتفاق مهم بود، اولین رویداد سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به کشور هندوستان برای عقد توافق‌های نامه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی و بندری بود و رویداد دوم خارج شدن دو واگن باری در محور کاشمر که بلافاصله با اقدام سریع مسئولان و کارکنان راه‌آهن به سرعت مشکلات پیرامونی برطرف شد و تیم کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن به محل حادثه اعزام شد. در زیر مهمترین عناوین ریلی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

موافقت اولیه هندی‎ها برای سرمایه‎گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه بندر و ریل

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهوری به هند سفر کرده است از موافقت اولیه برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه بندر و ریل با هندی‌ها خبر داد و گفت: موضوعات مختلفی در حوزه بندر و ریل در سفر رییس جمهوری به هند نهایی می‎شود و جمع سرمایه‎گذاری مشترک با این کشور در این دو حوزه با انجام این پروژه‎ها به حدود ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: ساخت ریل در ذوب آهن اصفهان است با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن  در سال هم از جمله اقداماتی است که در حوزه ریلی با مشارکت هند کلید خواهد خورد و این موافقتنامه هم در این سفر نهایی خواهد شد.

اتمام عمليات نصب تيرهای فلزی دهانه وسط پل كيلومتر ۵۵ راه آهن قزوين-رشت

عمليات نصب تيرهاي فلزي دهانه وسط پل كيلومتر ۵۵ راه آهن قزوين-رشت بر روي آزادراه به اتمام رسید. با پايان نصب عرشه فلزي پل روي اتوبان به طول ١٠٥متر و وزن كل هزارتن از روز گذشته آزادراه قزوين-رشت بازگشايي شد.

خاطرنشان می‌گردد؛ عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ ‌مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین- رشت دارد.

فاینانس ۹۰۰ میلیون دلاری راه‌آهن چابهار نهایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فاینانس هندوستان برای راه‌آهن چابهار – زاهدان از ۱.۵ سال پیش و در جریان سفر نخست وزیر هند به ایران با یک توافق‌نامه ابتدایی وارد فرآیند اجرایی شد که سرانجام در هفته گذشته با نهایی شدن مذاکرات به مرحله نهایی رسید.

خادمی ادامه داد: طبق این قرارداد هند باید حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری وارد این پروژه کند که قطعا برای تامین این موضوع با منابع داخلی دشواری‌هایی داشتیم اما با این قرارداد فاینانس سالانه حدود هزار میلیارد تومان تزریق اعتبار به این طرح صورت می‌گیرد.

مجلس به راه‌آهن برای زیباسازی و بهسازی مجوز داد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس، ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش هزینه‌ای، یک بند را به تبصره ۱۰ با ۱۱۵ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس الحاق کردند.

بر اساس این مصوبه، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجاز است با استفاده از کلیه اموال منقول و غیرمنقول خود از جمله مالکیت اراضی ملی و دولتی تحت اختیار خود واقع در محدوده ایستگاه‌های راه‌آهن از طریق مشارکت با بخش خصوصی نسبت به زیباسازی و بهسازی حریم خطوط واقع در محدوده شهر‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن اقدام نمایند.

طرح واگن پول برای نخستین بار در راه آهن شرق اجرایی می‌شود

مدیرکل راه آهن شرق گفت: طرح واگن پول یا سبد واگن، از سیاست‌های اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده که در منطقه سنگان، بعنوان پایلوت و برای نخستین بار اجرا و ظرف سال آتی، تمامی شرکت‌های حمل و نقل ریلی بایستی بصورت کنسرسیوم در این طرح شرکت کنند.

ماسوری افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در منطقه سنگان، حمل ۲۷ میلیون تن بار از عسلویه ریلی سنگ آهن ایران، توسط راه آهن پیش‌بینی شده، که تحقق این مهم بجز با اجرای طرح واگن پول (سبد واگن) همکاری و همراهی مسئولین دستگاه‌ها، رفع تنگناها و ایجاد زیرساخت‌های لازم امکانپذیر نیست.

بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین-رشت در اردیبهشت سال آینده

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ کشور گفت: طرح راه آهن قزوین- رشت در حال حاضر در مجموع ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اردیبهشت سال آینده قطار در این محور به حرکت درمی آید.

مردی اضافه کرد: تاکنون برای این پروژه یک هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکیمل آن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حضور کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در محل خروج واگن‌های باری از خط فرعی کاشمر

مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن از حضور کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در محل خروج واگن‌های باری از خط فرعی کاشمر خبر داد و گفت: پس از بررسی و جمع بندی کمیسیون مربوطه، علل وقوع حادثه اعلام می‌شود.

در اين اطلاعيه روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران آمده است ؛خروج چند واگن از يك قطار باري درخطوط  فرعي ايستگاه كاشمر  هيچ گونه اختلالي در تردد قطارها به وجود نيامده و كليه قطارها در زمان مقرر حركت خواهند كرد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.