حادثه کشتی سانچی لزوم توجه به استانداردهای حمل و نقل دریایی را نشان داد

یک عضو سابق کمیسیون انرژی در مجلس اعلام کرد : در حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی دچار مشکل ایمنی هستیم و از استانداردها فاصله زیادی داریم و حادثه کشتی سانچی این موضوع را ثابت کرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایسنا، علی بختیار در خصوص حادثه کشتی سانچی که دو سال پیش به وقوع پیوست، با بیان اینکه این حادثه لزوم توجه به استانداردهای حمل و نقل دریایی را نشان داد، اظهار کرد: در حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی دچار مشکل ایمنی هستیم و از استانداردها فاصله زیادی داریم که سبب می شود چنین اتفاقاتی در هوا، دریا و زمین رخ دهد. در تصادفات جاده ای و هوایی کشور نسبت به دنیا آمار تلفاتمان بالا است که آثار روانی آن بر جامعه باقی می ماند.

وی افزود: در بخش دریا هم قبل از کشتی سانچی چند حادثه دیگر در غرق شدن کشتی را داشتیم. مشکلی که هم اکنون داریم این است که استانداردهای این بخش مورد بی توجهی قرار می گیرد. البته در به وجود آمدن چنین مشکلاتی تحریم های ظالمانه هم تاثیرات زیادی در همه بخش ها و از جمله دارو داشته است. تحریم های ظالمانه سبب شده که در بحث کرونا آمار مرگ و میر کشور تا ۵۰۰ نفر در روز هم در مقطعی برسد.

این نماینده سابق مجلس گفت: با محوریت وزارت راه باید استانداردسازی در حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی بالا برود. سازمان بنادر کشور باید به استانداردهای سازمان ایکائو عمل کند و هر کشتی که دچار آسیب پذیری است و استانداردهای لازم را ندارد استاندارد سازی کند تا آثار زیانبار آن را برای کشور شاهد نباشیم.

۱۶ دی ماه ۱۳۹۶ نفتکش سانچی که حامل میعانات گازی به مقصد کره جنوبی بود، در آب‌های چین دچار سانحه شد و همه ۳۲ سرنشین آن غرق شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. جمیلی می گوید

    برای پایان نامه با یه شرکت حمل و نقل دریایی صحبت کردم که براشون شناسایی خطر و ارزیابی ریسک کنم. گفتن نیاز نداریم

نظرات بسته شده است.