جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور از ۷۰ میلیون تن گذشت

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ترانزیت غیرنفتی طی ۱۰ ماهه سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، الله مراد عفیفی پور با بیان این مطلب افزود: از آغاز سال ۹۶ تا ابتدای بهمن ماه جاری، در مجموع ۷۱ میلیون و ۲۵۵هزار و ۳۷۷ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرده است.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده ، ۴۸ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۲۰ تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که ۱۲ درصد افزایش عملیات را شاهد بودیم. علاوه بر این، ۲۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۶۵۷ تن به فرآورده های نفتی با رشد ۵درصدی اختصاص دارد.

صادرات فرآورده نفتی به مرز۷میلیون تن رسید

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به تشریح آمار عملیات بندری در زون نفتی این منطقه ویژه اقتصادی(بندر خلیج فارس) اشاره و خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری تا آخر دی ماه، شش میلیون و ۵۹۱ هزار و ۲۳۴ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، ۱۳ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۰۶ تن کابوتاژ، ۴۳ هزار و ۱۳۵ تن فرآورده نفتی ترانزیت و دو میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۸۲ تن از اینگونه کالاها، نیز وارد بزرگترین بندر بازرگانی ایران کشور شد.

افزایش ۱۰درصدی صادرات غیرنفتی

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در کانونی ترین بندر بازرگانی ایران را ۳۱ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۴۷ تن با رشد مثبت ۱۰ درصدی اعلام کرد و افزود: طی این دوره زمانی، رقمی بالغ بر ۸ میلیون تن کالای غیر نفتی با رشد ۲درصدی از طریق این بندر وارد و بیش از ۴۸ هزار تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی را بالغ بر چهار میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۸۸ تن با افزایش ۲۶ درصدی اعلام کرد.

رشد ۶۰ درصدی ترانشیپ در بندر کانونی ایران

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۱۴ تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که در در مقایسه با سال گذشته، افزایش ۶۰ درصدی به ثبت رسید.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.