صحبتهای مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درباره “راه اندازی خط مسافرت دریایی انزلی ـ باکو و بندر امیرآباد “

به گزارش سی نیوز چندی پیش خبری به نقل از خبر گذاری مهر در خصوص راه اندازی خط مسافرت دریائی انزلی – باکو و بندر امیر آباد منتشر گردید که در پاسخ به آن جناب آقای چراغی مدیر کل محترم بنادر ودریانوردی استان گیلان بیانیه ای به شرح زیر ابلاغ نمودند :

در پي خبري مبني بر توافق بنادر شمالی با کشور آذریابجان براي راه اندازي خطوط مسافربری در دریای خزر و اغاز اين خطوط مسافربری از بندر انزلی در گیلان به صورت تور داخلی ، ضمن عدم تاييد چنين توافقي از سوي بندر انزلي با طرف اذربايجان به اگاهي ميرساند ، موضوع گردشگري دريايي و ايجاد خطوط مسافري دريايي از ابتداي سال ٩٥  در دستور كار بندر انزلي قرار گرفت و طبق مطالعات دقيق علمي توسعه اين صنعت در دو بخش تبيين و هدف گذاري شد .
بخش اول ترويج گردشگري دريايي نزديك به ساحل از طريق ايجاد مارينا  ( مجتمع گردشگري دريايي ) كه براي اولين بار در شمال كشور و در بندر انزلي مطرح گرديد بعنوان مبدأ و سراغاز تحول و شكوفايي صنعت گردشگري دريايي در خزر محسوب مي شود . قابل ذكر است كه راه اندازي اين بخش از گردشگري دريايي توسط جذب بخش خصوصي در بندر انزلي در مراحل نهايي انعقاد قرارداد و اغاز ساخت فاز اول مارينا براي اولين بار در سواحل شمال است.
بخش دوم از اهداف تبيين شده شامل توسعه مسافرت دريايي از طريق ايجاد خطوط مسافري بين كشورهاي حاشيه خزر و بندر انزلي است .
بندر انزلي بعنوان زيباترين شهر در حاشيه خزر جاذبه هاي قوي براي جذب توريست از كشورهاي حاشيه خزر دارد كه با ايجاد خطوط مسافري دريايي ظرفيت هاي مذكور فعال خواهند شد. مجتمع بندري انزلي داراي مجهزترين و بزرگترين پايانه مسافري دريايي است كه برنامه هاي دقيقي براي فعال سازي اين زير ساخت ها داريم و دقت خواهيم كرد كه اين زيرساخت هاي با ارزش را در اختيار يك بخش خصوصي كاملا حرفه اي قرار بدهيم تا بتوانيم مسافرت دريايي در خزر را براي اولين بار بصورت پايدار راه اندازي كنيم . علاوه بر تردد كشتي هاي مسافري بين انزلي و باكو و ساير كشورهاي حاشيه خزر ، ايجاد خط مسافري بين بندر انزلي – بندر استارا – بندر نوشهر از اهداف ما در اين طرح خواهد بود .
تاكيد مي كنم بدليل حساسيت در انتخاب درست بخش خصوصي در اين حوزه هنوز هيچ توافقي با هيچكدام از بنادر حاشيه خزر را نهايي نكرده ايم و اگر توافقي هم قرار باشد انجام شود بين بندر انزلي و بندر باكو خواهد بود كه اين موضوع با هماهنگي سازمان بنادر و با برنامه ريزي و مديريت بندر انزلي خواهد بود. لذا هر گونه توافقي خارج از اين فرايند تاييد نمي شود .
لازم به ذكر است بر اساس مطالعات ما تنها بنادر انزلي ، استارا و چمخاله در استان گيلان و بندر نوشهر در مازندران جذابيت و ظرفيت جذب توريست و مسافر دريايي از طريق ايجاد خطوط دريايي را دارند .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.