توسعه پسکرانه بندرلنگه به سرعت اجرایی شود

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، احمد جباری در نشست هم‌اندیشی ظرفیت‌های توسعه تجارت دریایی بندرهای غرب هرمزگان که با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از فعالان اقتصادی و صنوف مرتبط، اظهار داشت: تحقق این امر در بهبود شرایط اقتصادی مردم منطقه و کشور تاثیر مثبت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ضمن قدردانی از اقدام‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تقویت و توسعه بندر شیو پارسیان باید گفت این بندر ظرفیت بازرگانی بالایی دارد.

وی ادامه داد: بندر شیو فاصله دریایی نزدیکی با کشور قطر داشته و ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات محسوب می‌شود که انتظار می‌رود این توان بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت واگذاری بندر چارک به سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: ضرورت دارد بندر چارک با هدف توسعه و ایجاد بندرگاه گردشگری در اختیار سازمان بنادر قرار گیرد تا خدمات دهی در خور و به شیوه درست به مسافران و گردشگران دریایی داده شود.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درباره روستای بندری مخان پارسیان، اظهار داشت: برای این بخش می‌توان طرحی پیشنهاد کرد تا ضمن تقویت تجارت در این روستا شاهد رونق معیشت مردم منطقه هم بود.

شهرستان بندرلنگه با ۱۵۹ هزار نفر جمعیت در غرب هرمزگان واقع شده و تا مرکز بندرعباس ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد و شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.