تمجيد از نقش‌آفرینی قابل توجه ایران در مباحث آیمو

در دیدار هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد راستاد با “کی تاک لیم”، دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی، در پاسخ به دعوت مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر کل آیمو ضمن تاکید مجدد بر نقش آفرینی قابل توجه، مهم و مثبت جمهوری اسلامی ایران در مباحث آیمو، آمادگی خود را برای سفر به ایران و شرکت در مراسم هفتادمین سال آغاز فعالیت آیمو در شهریور ماه سال آینده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست مهندس محمد راستاد با “کی تاک لیم”، دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی، در پاسخ به دعوت مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر کل آیمو ضمن تاکید مجدد بر نقش آفرینی قابل توجه، مهم و مثبت جمهوری اسلامی ایران در مباحث آیمو، آمادگی خود را برای سفر به ایران و شرکت در مراسم هفتادمین سال آغاز فعالیت آیمو در شهریور ماه سال آینده اعلام کردشایان ذکر است دفتر دبیر کل آیمو سفر وی به جمهوری اسلامی ایران را در برنامه های سال آتی دبیر کل قرار داد.

قابل ذکر است، طبق برنامه ریزی های اولیه صورت گرفته، دبیر کل آیمو علاوه بر شرکت در مراسم ویژه گرامی داشت روز جهانی دریانوردی که با هفتادمین سال آغاز فعالیت آیمو همزمان خواهد شد، در کنفرانس ICOPMAS نیز شرکت و علاوه بر این با مقامات عالی کشوری دیدار و گفتگو خواهد نمود.

در این اجلاس همچنین مهندس راستاد با “آناستاساکو” مدیر کشتیرانی یونان دیدار کرد. در این دیدار طرفین ضمن تأیید روابط مناسب و رو به رشد میان دو کشور در زمینه امور دریایی، بر استفاده از فرصت های جدید پیش آمده برای بسط همکاری های دو جانبه در زمینه حمل و نقل دریایی و امور بندری تأکید کردند. طرفین همچنین آخرین وضعیت رایزنی ها راجع به انعقاد موافقت نامه همکاری در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری و نیز تفاهم نامه شناسایی اسناد دریانوردان را مورد بررسی قرار دادند.

قابل ذکراست، با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه، اسناد فوق الذکر در دست بررسی می باشد و با هماهنگی های صورت گرفته، قرار است در اجلاس مشترکی که طی تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، متن آن ها  نهایی گردد و پس از طی تشریفات قانونی و دیپلماتیک به امضای مقامات ذی ربط دو طرف رسانده شود.

در اجلاس شورای آیمو و به هنگام بررسی دستور کار شماره شش راجع به ممیزی دولت های عضو صورت گرفت. آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آمادگی برای انجام ممیزی اجرای مقررات دریایی بین المللی از سوی آیمو، به اطلاع هیأت های نمایندگی حاضر در اجلاس رسانده شد.

قابل ذکر است، طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دبیرخانه آیمو، ممیزی از اجرای مقررات شش کنوانسیون مهم آیمو شامل STCW، SOLAS، MARPOL،COLREG ،Load Line و Tonnage Measurment در سال ۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت. برای این منظور و به موجب دستورالعمل مصوب هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، کارگروه ویژه ممیزی با ریاست معاون امور دریایی سازمان و دبیری مدیر کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی تشکیل گردیده است. این کارگروه با برگزاری جلسات منظم ماهیانه، کلیه موضوعات مربوط به ممیزی را مورد بررسی قرار می دهد و با اتخاذ تصمیمات مقتضی زمینه را برای اجرای موفق طرح ممیزی در موعد مقرر فراهم می سازد.

 در نشست خانم منصوریان، نماینده ثابت سازمان بنادر و دریانوردی با خانم دکتر ” دومبیا هنری”، رئیس دانشگاه جهانی دریانوردی (WMU) طرفین اجرای تفاهم نامه همکاری علمی منعقده در سال گذشته را مورد بررسی و مذاکره قرار دادند. همچنین مهندس راستاد، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با رئیس دانشگاه WMU بر اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه مورد اشاره تأکید کرد و آمادگی کامل سازمان بنادر را برای این منظور اعلام داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.