تفاهمنامه ای برای اعطای تسهیلات ساخت شناور امضا شد

سازمان صنایع دریایی، سازمان شیلات ایران و صندوق توسعه صنایع دریایی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته برای اعطای تسهیلات ساخت شناور تفاهمنامه سه جانبه امضا کردند.

به گزارش شنبه ایرنا از دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته، دریادار «امید رستگاری» معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع دریایی، این خبر را در بازدید از این نمایشگاه اعلام کرد.
رییس سازمان شیلات ایران نیز آمادگی سازمان شیلات را برای حمایت از این تفاهمنامه اعلام کرد و گفت: محور این تفاهمنامه، اختصاص 80 درصد تسهیلات از طریق صندوق توسعه صنایع دریایی به بخش خصوصی برای ساخت شناور است.
«حسن صالحی» افزود: آورده 20 درصدی سازندگان و فعالان بخش ساخت شناورها و اختصاص وام 80 درصدی می‌تواند بسیاری از نیازهای این صنعت را برآورده سازد.
به گفته وی، صنعت داخلی کشور به توانمندی و قابلیت‌های بی‌شماری در تولید پرورش ماهی در قفس در داخل دریا رسیده است و این نشان می‌دهد کشور یک گام به خودکفایی در بخش آبزی‌پروری و شیلات دست یافته است.
صالحی دومین دوره برگزاری نمایشگاه شیلات را از حیث برگزاری و مشارکت شرکت‌های خارجی و داخلی بسیار موفق‌تر از سال اول دانست و گفت: پربار بودن این نمایشگاه برای من باعث افتخار است؛ زیرا از شکست مخالفان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نشان دارد.
به گفته وی، کشور ظرفیت تولید 20 هزار تن آبزیان را در سال پایانی برنامه ششم و چهارصد هزار تن تا سال 1404 را دارد.
دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته از سوم تا ششم آبان ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است.
این نمایشگاه با حضور 28 شرکت خارجی از نروژ، دانمارک، ترکیه، ایتالیا، آلمان، یونان، هند، هلند، اسپانیا و فرانسه و 76 شرکت داخلی برگزار شده است و شرکت های فعال در این بخش، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدیدکنندگان و متخصصان این صنعت قرار می دهند.
چندی پیش مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار صادرات آبزیان میزان صادرات محصولات آبزی کشور به لحاظ وزنی در پنج ماهه امسال را 39 هزار تن عنوان کرد و افزود: حجم صادرات کنسرو تن ماهی حدود 350 تن به ارزش 1.6 میلیون دلار بود.
عیسی گلشاهی افزود: در ایران سالیانه 800 میلیون عدد کنسرو ماهی تن در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان، گیلان و البرز تولید می شود.
به گفته وی، ایران سالانه نزدیک به 200 هزار تن ماهی تن صید می کند و در غرب اقیانوس هند مقام نخست را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.