تعمیر اساسی مخزن‌های ذخیره‌سازی آب بندر شهید رجایی آغاز شد

 

تعمیر اساسی مخازن ذخیره آب مجتمع بندری شهید رجایی با هدف تامین پایدار آب مورد نیاز این مجتمع بزرگ بندری در بخش‌های آب شرب و آتش‌نشانی شروع شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا ، مدیرکل بنادر و دریانودی هرمزگان افزود: این اقدام در راستای ذخیره‌سازی حداکثری وبهره‌مندی از آب باکیفیت برای مصارف شرب به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های استراتژیک در بندر شهیدبه انجام می‌رسد.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران در تشریح جزییات این طرح عنوان کرد: این تعمیرات شامل تعمیر اساسی مخزن ‌بتنی چهارهزارمتر مکعبی که در آب‌شیرین‌کن بندرشهید رجایی واقع گردیده و همچنین مخزن فلزی هوایی به ظرفیت ۱۰۰مترمکعب که در اراضی پشتیبانی این بندرواقع شده می باشد.

وی با اشاره فرایند فنی اجرای این پروژ تعمیر اساسی اظهارداشت : با توجه به الزام ضد جلبک بودن خازن، در ابتدا تمامی سطوح سندبلاست و ساب‌زنی می شود و سپس محل ترک‌های V شکل و میلگردهای پوسیده کاملاً باز و به وسیله مواد پایه اپوکسی ترمیم می‌شود و بعد از آن در محل برخورد سطح بتن عمودی با افقی ماهیچه‌کشی با استفاده از گروت پایه سیمان انجام و در نهایت اجرای لایه اول با استفاده از مواد پایه سیمانی و اجرای لایه دوم با استفاده از مواد پلیمری انجام خواهد پذیرفت.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی زمان اجرای این طرح را شش ماه و هزینه انجام آن را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و در خصوص سازه‌نگهدارنده مخزن هوایی نیز گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده از میزان پوسیدگی‌ها تصمیم گرفته شد ابتدا یک مرحله سندبلاست انجام و بعد از آن سه لایه رنگ مطابق آیین‌نامه مقررات ملی اجرا شود.

محمدی کرجی‌ران در خصوص اهمیت و ضرورت اجرای این طرح افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اهمیت ذخیره‌سازی آب در مجتمع بندری شهید رجایی، تعمیرات اساسی مخازن ذخیره‌سازی آب نقش به‌سزایی در تامین پایدار آب مورد نیاز این مجتمع عظیم بندری در بخش‌های آب شرب و آتش‌نشانی خواهد داشت.

“سندبلاست فرآیندی است که به وسیله آن سطح مورد نظری که می‌خواهیم برای رنگ کاری آماده کنیم توسط ذره‌های ساینده تحت فشار هوا روی قطعات فولادی پاشیده می‌شود. استفاده از هر روش دیگری به جز سندبلاست برای صیقل دادن مواد و آماده کردن آنها برای استفاده باعث می‌شد آن فرآیند، مقرون به صرفه نباشد و مدت زمانی که برای انجام آن لازم است بسیار طولانی شود در حالی‌که سندبلاست روشی باصرفه، کارآمد و پربازده می‌باشد”.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.