تعداد کشتی های فعال کانتینری ثابت ماند؛ سقوط یک پله ای IRISL در رنکینگ آلفالاینر

 

سایت معتبر آلفالاینر جدیدترین رده بندی شرکت های بزرگ حمل ونقل کانتینری جهان را اعلام کرد. بر این اساس، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به هفته گذشته با یک پله سقوط در رده پانزدهم این جدول قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، در جدیدترین رنکینگ آلفالاینر شرکت های مرسک، مدیترانه ای، کاسکو، سی.ام.ای سی.جی.ام و هاپاگ لوید همچون هفته گذشته در رده های اول تا پنجم برترین غول های کانتینری جهان ایستادند.

شرکت ONE نیز با جدیت خاص خود در تلاش است تا خود را به رده های بالای جدول برساند و هم اکنون در رده ششم قرار دارد. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که طی ماه های اخیر و با ثابت ماندن سهم حمل ونقل کانتینری جهانی خود یعنی 6 دهم درصد، در رده چهاردهم قرار داشت، هم اکنون در رقابت با کی.ام.تی.سی نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و یک رده پایین تر آمد..

تعداد کانتینرهای موجود در جهان نیز در این هفته رشد نشان داد. هم  اکنون بیش از 23 میلیون و 652 هزار تی.ای.یو کانتینر در اختیار شرکت های حمل ونقل دریایی قرار دارد. تعداد کشتی های فعال کانتنیری نیز نسبت به هفته اول اکتبر در عدد 6146 فروند ثابت ماند. ضمن اینکه DWT نیز به مرز 286 میلیون تن رسید.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حالی جایگاه خود را به رقبای پایین تر از خود واگذار کرد که تنها یک دهم درصد سهم از آنها عقب تر ماند. این در حالی است که این جایگاه پانزدهمی این شرکت از سوی یک رقیب جدید دیگر به نام آنتونگ هلدینگ نیز تهدید تهدید می شود و امکان دارد باز هم به حرکت نزولی خود ادامه بدهد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.