تشکیل جلسه شورای امنیت ملی و دستور رئیس جمهور کره جنوبی درباره توقیف نفتکش

در پی توقیف یک شناور متعلق به کره جنوبی در خلیج فارس، رئیس جمهور این کشور دستور برگزاری گفت وگوهای بین سازمانی برای رسیدگی به مسئله را صادر کرد. همچنین شورای امنیت ملی کره برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از شبکه کی بی اس، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی دستور برگزاری گفت‌وگوهای بین سازمانی در دولت را برای رسیدگی به موضوع توقیف نفتکش کره ای در تنگه هرمز توسط نیروهای ایرانی صادر کرده است.

کانگ مین، سوک سخنگوی ریاست جمهوری کره با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که دفتر امنیت ملی کره جنوبی نیز روز سه شنبه به رئیس جمهور درباره این موضوع اطلاعاتی داده و سپس رئیس جمهور دستوراتی را برای رسیدگی به مسئله توقیف نفتکش صادر کرده است.

در همین راستا،  مون جائه این از دفتر امنیت ملی خواسته است تا از نزدیک با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط جهت بررسی نحوه واکنش به این موضوع تعامل داشته باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری کره همچنین خاطر نشان کرد که دولت سئول موضوع توقیف نفتکش کره ای را بسیار جدی گرفته است و وزارت خارجه، وزارت دفاع و وزارت اقیانوس‌ها و ماهیگیری این کشور طی دو روز گذشته نشست های اضطراری در این زمینه برگزار کرده اند.

کانگ در ادامه گفت که دولت کره جنوبی در حال رایزنی درباره اقدامات هماهنگ از طریق نشست هایی با مشارکت دفتر امنیت ملی، سرویس اطلاعات ملی و وزارتخانه‌های مرتبط است.

بنابر این گزارش، شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز روز سه‌شنبه با وزارتخانه های مربوطه برای بررسی واکنش‌های احتمالی به موضوع توقیف نفت‌کش این کشور توسط ایران در تنگه هرمز تشکیل جلسه داده است.

سعید خطیب زاده سه‌شنبه شب در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کشتی کره ای اظهار کرد: همانگونه که قبلا اعلام شد، مشکل کشتی کره ای کاملا فنی است و جمهوری اسلامی ایران مانند همه کشورها نسبت به حفظ و حمایت از محیط زیست دریایی حساسیت کامل دارد و با موارد نقض آن، طبق قانون برخورد می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: رفتار دولت کره در این زمینه قابل درک نبوده و مردود است. دولت کره را به برخورد منطقی و مسئولانه با این موضوع فنی ترغیب می کنیم.

خطیب زاده گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نهاد متولی اینگونه مسائل، بصورت حرفه ای پیگیر کمک‌های لازم به کشتی و خدمه آن است و اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اخبار منتشره مبنی بر سفر هیاتی از کره به ایران برای پیگیری این موضوع اظهار داشت: سفر قائم مقام وزیر خارجه کره از قبل مطرح بود که اطلاع رسانی شد و در آینده نزدیک انجام می شود اما ارتباطی با این موضوع نداشته و توافقی برای انجام سفر جداگانه بین دو کشور نیز وجود ندارد، چرا که اصولا این موضوع در قالب فنی و در مسیر  حقوقی تعریف شده پیش می رود و به سفر دیپلماتیک نیاز ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.