تخلیه ۳ میلیون تن کالای اساسی در چابهار تا پایان سال ‌

 

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان‌ با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم از یک کشتی تخلیه شد، گفت: از میزان کالای تخلیه شده ۷۴۰۰ تن کالا از همین کشتی به صورت حمل مستقیم به مقاصد مصرف منتقل شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، بهروز آقایی با اشاره به عملیات شبانه روزی تخلیه، انتقال و حمل یکسره کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار، از تخلیه و حمل یکسره 13هزار و 800 تن کالا از محموله یک کشتی طی یک روز در بندر چابهار خبر داد.

‌مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان‌ توضیح داد: از ساعت 24 روز 6 مهر تا ساعت ‌24 روز هفتم مهر، میزان‌ 13 هزار و 800 تن کالای گندم از یک کشتی تخلیه شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت انتقال کالاهای اساسی به صورت حمل یکسره از بنادر کشور به مقاصد مصرف، ادامه داد: نکته جالب اینکه از میزان کالای تخلیه شده 7400 تن کالا از همین کشتی به صورت حمل مستقیم به مقاصد مصرف منتقل شد که ‌استان کرمان با بیشترین فراوانی در رتبه اول قرار داشت همچنین ‌6400 تن نیز به انبارهای طریق‌القدس چابهار خارج از بندر حمل و منتقل شد.

آقایی اضافه کرد: با ثبت این میزان تخلیه و حمل یکسره از یک کشتی، رکورد جدید به ‌رکوردهای بنادر کشور افزوده شد.

‌مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان‌ تأکید کرد: بندر استراتژیک چابهار که یکی از مهمترین بندر تجاری ایران در خارج از حوزه خلیج فارس است، این بندر قابلیت تخلیه و انتقال درصد زیادی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور مانند ذرت، سویا، گندم، جو و شکر را دارد.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان 3 میلیون تن کالای اساسی در بندر چابهار تخلیه و حمل شود.

بنابراین گزارش بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری سالانه 8/5 میلیون تن طرفیت تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.