تخلیه و بارگیری 81 میلیون تن کالا در بنادر بوشهرطی 6 ماه گذشته

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: در نیمه نخست امسال 81 میلیون تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 51.4 درصدی نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی بنچاری روز سه ‌شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دریانوردی افزود: از لحاظ حمل و نقل کانتینری نیز بندر بوشهر در مدت یاد شده با 53 درصد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری این استان با حدود 52 درصد بیشترین سهم تجارت دریایی کشور را داشت.
بنچاری همچنین با اشاره به کاهش مدت زمان ترخیص کالا در بنادر استان بوشهر اظهارداشت: با اقدام های صورت گرفته در این حوزه روند ترخیص کالا در بندر بوشهر از 30 روز به 26 روز کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت پنج پایگاه تجسس و نجات در استان بوشهر گفت: در سال جاری 23 نفر توسط نیروهای امدادی این مراکز نجات و 43 نفر نیز از خدمات پزشکی این مراکز برخوردار شدند.
بنچاره با اشاره به آغاز طرح ساماندهی شناورهای فاقد هویت گفت: در این راستا به صاحبان شناورها تا پایان آبان مهلت داده شده تا با مراجعه به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نسبت به ثبت و ساماندهی شناورهای فاقد هویت خود اقدام کنند.
وی با اشاره به وجود 11 هزار و 100 شناور ساماندهی در استان بوشهر یادآورشد:اکنون یکهزار و 200 شناور بدون هویت در این استان وجود دارد که در صورت عدم اقدام لازم برای ساماندهی از آذر ماه از فعالیت آنها جلوگیری می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با میزان تردد شناورها در بندر بوشهر نیز گفت: در این شاخص در 6ماهه نخست سال جاری با رشد هشت درصدی تردد انواع کشتی ها و شناورها در بندر بوشهر مواجه بودیم.
وی ادامه داد:اکنون 22 کارگاه شناورسازی نیز در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار20 کارگاه فعال هستند.
بنچاری در ارتباط با شناورهای مغروق در اسکله های استان بوشهر نیز اظهار کرد: 48 فروند شناور مغروقه از اسکله‌های استان خارج شده و امسال نیز 25 فروند دیگر از آب های استان بوشهر خارج می شود.
بنچاری درارتباط با فعالیت موسسه های آموزش دریانوردی دراستان بوشهر گفت: برای تربیت نیروی دریانوردی 13 موسسه در استان فعالیت دارد که تقسیم‌ بندی به‌گونه‌ ای انجام شده که برای افراد داوطلب آموزش در شهرستان های مختلف استان دسترسی لازم به این موسسه ها فراهم باشد.
وی یادآورشد: اکنون استان بوشهر با 40 هزار دریانورد فعال بیشترین دریانوردان فعال کشور را به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.