تبدیل همه بندرهای کشور به بنادر نسل سوم‌

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: همه بنادر کشور باید به ‌بنادر نسل سوم تبدیل شوند تا بدین ترتیب هم قدرت صادرات کشور افزایش یابد و هم مواد اولیه به سرعت در اختیار تولید کنند‌ه‌ها ‌‌قرار گیرد.

به گزارش سی نیوز و نقل ازخبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی، بیان کرد:‌ قطعاً توسعه بنادر کشور موجب شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امیدواریم ‌سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه در این حوزه به سرعت پیش برود  تا برنامه‌ریزی‌ها در برنامه زمانی مشخص محقق شود؛ قطعا در صورت تأخیر و کم‌کاری، اعتماد و امنیت سرمایه‌گذاری از بین می رود که باید از این نقیصه‌ جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد قدرت لجستیک‌ را در بنادر کشور افزایش دهیم، افزود: بدین ترتیب‌ در بازار ایجاد اعتماد می‌شود و می‌توانیم تولید رقابتی داشته باشیم و سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهیم.

اسلامی اضافه کرد: ‌در رشد زیرساخت‌ها، فرصت سازی برای سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه‌های جانبی و هزینه‌های حمل و نقل ضرورت دارد، همه تلاش خود را به کار بگیریم تا بدین ترتیب قدرت رقابت را برای فعالان اقتصادی بالا ببریم و فعالان اقتصادی بتوانند محصولات خود را به سرعت به بازار هدف برسانند و مواد اولیه را به سرعت در فرآیند تولید قرار دهند، البته در این حوزه دولت هم باید نقش تسهیل‌گری و ایجاد اطمینان را به درستی انجام دهد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی‌ ظرفیت بنادر کشور امروز 280 میلیون تن است و باید تا پنج سال آینده این رقم به حدود 500 میلیون ‌تن برسد؛ ا این رقم 200 میلیون تن ظرفیت باید در سواحل مکران محقق شود.

وی ادامه داد: همه بنادر کشور باید به ‌بنادر نسل سوم تبدیل شوند تا بدین ترتیب  هم قدرت صادرات کشور افزایش یابد و هم مواد اولیه به سرعت در اختیار تولید کنند‌ه‌ها ‌‌قرار گیرد.

اسلامی گفت: بنادر نسل سوم بنادری هستند که جذب سرمایه‌گذاری‌ها ساده و روان است، همچنین پس‌کرانه‌ها به گونه‌ای طراحی و جانمایی شده است که قدرت تولید بار و سهم صادرات افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: برای تحقق این هدف همه مسوولان محلی باید همکاری و مشارکت داشته باشند، ضرورت دارد‌ ‌پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی برای سرمایه‌گذاری‌های مناسب تدوین شده باشد، تا بدین ترتیب با همکاری مناسب دستگاه‌های استانی و همراهی مردم، بتوان‌ گام‌های توسعه را به سرعت طی کرد.

وی تأکید کرد: شکوفایی اقتصادی مستلزم افزایش قدرت لجستیکی و برندسازی است، بدین ترتیب توسعه رخ می‌دهد و سهم ایران از بازارهای بین‌المللی افزایش خواهد یافت که باید در این راستا گام‌های موثر برداشته شود.

اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با ایجاد زیرساخت‌ها و فرصت‌سازی برای سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید و حمل و نقل را متناسب‌سازی کرده و در جهت کاهش آنها گام برمی دارد، بدین ترتیب زمینه برای فعالان اقتصادی فراهم می‌شود تا با اطمینان خاطر کالا و بار خود را به بازار هدف برسانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.