تامین سوخت کم سولفور برای شناورها

به گزارش سی نیوز ، مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادرو دریانوردی در نامه ای خطاب به ارگانها و سازمانهای مرتبط دریائی در خصوص تامین سوخت کم سولفور برای شناورها طی نامه ای به شرح زیر نظر سنجی نموده است  :

بر اساس قوانین سازمان بین المللی دریانوردی ضمیمه ششم کنوانسیون مارپل از سال 2020 کلیه کشتیها ملزم به استفاده از سوخت کم سولفور (نیم درصد گوگرد) خواهند بود .
با توجه به الزام فوق و محدودیت هایی که کشتیها از سال 2020 برای ورود به کلیه بنادر جهان با آن مواجه خواهند شد ، تجهیز بالایشگاههای کشور برای تولید سوخت (مازوت) مورد نیاز (نیم درصد گوگرد) کشتیهای بسیارضروری است . بدیهی است در صورتیکه سرمایه گذاری در این بخش پیش از سال 2020 در کشور انجام نگیرد،علاوه بر اینکه کشتیهای ایرانی نیز امکان سوخت گیری قبل از ترک بنادر کشور را نداشته و مجبور هستند از طریق سایر کشورها سوخت مجاز خود را تامین نمائید .

با عنایت به مباحث مطروحه ، این سازمان با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در نظر دارد اقدام به تهیه الزام قانونی برای مکلف نمودن وزارت نفت به تولید سوخت کم سولفور توسط پالایشگاههای داخلی کشور نماید و این امر مستلزم تهیه پیش نویس چهارچوب قانونی به همراه گزارش توجیهی اقتصادی – زیست محیطی است . لذا خواهشمند است دستور فرمائید موارد ذیل تا تاریخ 25/6/96 به این اداره کل ارسال گردد – ضمناً شماره تلفن 84932174 جهت همکاری اعلام میگردد .
1- میزان مصرف سوخت شناورهای تحت مالکیت و میزان مبلغی که برای خرید سوخت فعلی(3/5%) برای مدت یکسال هزینه میگردد؟
2- با توجه به بند 1 ، میزان تفاوت هزینه خرید سوخت فعلی (3/5%)با سوخت کم سولفور (0/5%)برای مدت یکسال چقدر خواهد بود ؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.