تامین سوخت کم سولفور، از مهم ترین برنامه سازمان بنادر در سال 98

 

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی توسط این سازمان، از خرید و به کارگیری تجهیزات جدید مقابله با آلودگی دریایی در همه بنادر بازرگانی کشور خبر داد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی رضا خجسته در حاشیه مراسم آغاز به کار هجدهمین «نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست» با بیان اینکه سازمان بنادر به نمایندگی از سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) مسئولیت پیشگیری و مقابله با آلودگی را بر عهده دارد، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای «کنوانسیون مارپل» و قوانین داخلی، مراکز دریافت، پردازش و دفع مواد زائد را ایجاد کرده است تا در سطح کلان از تخلیه مواد زائد توسط کشتی ها در آب‌های سرزمینی و بین‌المللی جلوگیری کند.

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی با اشاره به نقش حساس سازمان بنادر در حوزه مقابله با آلودگی های ناشی از کشتی ها و الحاق این سازمان به کنوانسیون مقابله با آلودگی‎های نفتی (OPRC) و مواد مضر خطرناک شیمیایی (OPRC HMS) گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه مقابله با آلودگی های خطرناک بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است و با خرید تجهیزات استراتژیک مانند بوم، اسکیمر و غیره فرایند مقابله و پاکسازی محیط زیست دریایی را تسهیل کرده است.

ساخت کشتی مجهز برای مقابله با آلودگی‌های دریایی در بندر عباس

خجسته همچنین از در دست ساخت بودن «کشتی مجهز دریا پاک» در سایت کشتی سازی بندر عباس  با هدف مقابله با آلودگی‌های دریایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این کشتی مجهز، هرچه سریع‌تر در چرخه بهره‌برداری در بنادر کشور قرار گیرد.

تامین سوخت کم سولفور از مهم ترین برنامه سازمان بنادر در سال جاری

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی «تامین سوخت کم سولفور (نیم درصد)» را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان بنادر در سال جاری برشمرد و گفت: برای این منظور با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط، به ویژه شرکت پخش فرآورده های نفتی، مکاتبات لازم انجام شده است و مطابق برآورده های صورت گرفته برای سال ۲۰۲۰، حدود ۱ و نیم میلیون تن سوخت کم سولفور نیاز داریم.

سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی برای تجهیز بنادر بزرگ به سیستم نمونه برداری آب توازن کشتی‌ها

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی همچنین از سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی برای خرید «تجهیزات نمونه برداری از آب توازن کشتی‌ها» و توزیع آن بین همه بنادر کشور خبر داد و تاکید کرد: انتقال آب توازن یکی از راه های آلوده‌سازی دریا قلمداد می شود؛ بنابراین نمونه گیری از آب توازن کشتی ها برای تشخیص نوع و میزان آلودگی بسیار ضروری و حیاتی است.

وی با بیان اینکه آلودگی شیمیایی در دریا  از حیث تنوع و میزان دربرگیری بسیار خطرناک محسوب می شوند، از خرید و تامین تجهیزات ویژه مقابله با آلودگی های شیمیایی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: مانورهای جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی، مطابق روال سال‌های گذشته در همه بنادر برگزار می شود.

گفتنی است؛ هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از ۲۴ لغایت ۲۷ فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران دایر است و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از ارگان های فعال در حفظ و حراست از محیط زیست دریایی در این نمایشگاه مشارکت جدی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.