بیزنس اینسایدر گزارش می دهد؛ مسیر تردد کشتی های تجاری در دریاها چگونه است؟

 

سایت بیزنس اینسایدر در آخرین گزارش خود، تحلیلی جالب از شیوه حرکت انواع کشتی ها در مسیرها و خطوط بین المللی ارائه داده است.

به گزارس سی نیوز، نقشه موسسه انرژی کالج لندن و شرکت Kiln، نشان دهنده شیوه حرکت کشتی های تجاری در سطح جهان است. به طور کلی بیش از 50 هزار فروند کشتی تجاری در سطح آب های بین المللی در حال تردد در خطوط کشتیرانی هستند.  تجارت جهانی که تحت تاثیر سیاست های محافظه کارانه برخی از کشورهای دنیا قرار دارد.

حمل ونقل دریایی موضوعی بسیار حیاتی است و بیش از 90 درصد کالاها از سراسر جهان با کشتی حمل می شود. اگر حمل ونقل دریایی متوقف شود، اقتصاد جهانی نیز متوقف خواهد شد. در سال گذشته، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همین طور سخنرانی های ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باعث شد تا تهدیداتی متوجه صنعت کشتیرانی شود، اما در ادامه شکوفایی بیشتر را به همراه داشت. اگر چه چنین اتفاقاتی در سال 2017 به وقوع پیوسته، اما 50 هزار فروند کشتی تجاری همچنان در خطوط مختلف دریایی در حال جابجایی کالاها هستند.

در کنار این اتفاق ها، تصویر و نقشه جدیدی که توسط شرکت Kiln و با همکاری موسسه انرژی کالج لندن به ثبت رسیده نشان دهنده حرکت تمام کشتی های تجاری از سال 2012 تا آخرین ثبت آن در دوره اخیر است. این نقشه مقیاس گسترده ای از انواع حمل ونقل و همچنین ماهیت پیچیده آن را به ما نشان می دهد. در نقشه زیر شیوه نمایش با استفاده از یک نوع فیلتر خاص به شرح زیر مشخص شده است:

 

خطوط زرد رنگ نشانگر تردد کشتی های کانتینری است.

خطوط آبی رنگ نشانگر تردد کشتی های فله خشک، مانند زغال سنگ و سنگ آهک است.

خطوط قرمزرنگ نیز متعلق به کشتی های تانکری است.

خطوط سبزرنگ حکایت از تردد کشتی هایی دارد که بارشان، فله نفت و گازی است.

خطوط بنفش رنگ نیز به کشتی هایی اختصاص دارد که بارشان خودرو و وسایل نقلیه است.

در نقشه ارائه شده توسط شرکت  Kiln همچنین پرترددترین مسیرها و شلوغ ترین بنادر مهم جهان نیز مشخص شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.