به میزبانی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شد؛ نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه فعالیت های بندری و دریایی بندر چابهار

 

 

نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه فعالیت های بندری و دریایی بندر چابهار با حضور مسئولان انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و اداره کل بندر چابهار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، مسئولان بندری چابهار در این جلسه با برشمردن مزایا و امکانات جدید بندر چابهار، از ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه برای شرکت های حمل ونقلی و سرمایه گذاران بخش های مختلف خبر دادند.

مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در این نشست ضمن تاکید بر همیاری جهت توسعه همه جانبه بندر چابهار اظهار کرد:« با توجه به سرمایه گذاری های مناسب و امکانات جدیدی که در این بندر صورت گرفته، هنوز شاهد رشد و شکوفایی این بندر به لحاظ حمل ونقلی نیستیم.»

وی بی توجهی دولت های پیشین را یکی از دلایل عدم توسعه مناسب منطقه چابهار دانست و خاطرنشان کرد:« عدم وجود زنجیره لجستیک و زیرساخت های لازم باعث می شود که مزایای موجود در بندر چابهار چندان مورد توجه قرار نگیرد. اینها جزو مجموعه حلقه های مفقوده صنعت حمل ونقل است که می تواند مشکلات متعددی را برای فعالان این عرصه به وجود بیاورد و آنها به سوی دیگر بنادر کشور، تمایل بیشتری نشان بدهند.»

دبیرکل انجمن کشتیرانی افزود:« دولت برای رونق یافتن بندر چابهار علاوه بر افزایش تسهیلات، باید معافیت های بیشتری نیز به فعالان بخش خصوصی ارائه بدهند. ضمن اینکه در برخی موارد لزوم ارائه بسته های تشویقی دیده می شود. به طوری که سرمایه گذاران مشتاق شوند تا در این بندر به فعالیت بپردازند. به همین دلیل، دولت باید از سود خودش چشم پوشی کند و میزان تخفیفات ارائه شده را نیز بالاتر ببرد.»

پل مه عامل اصلی رونق یافتن این بندر مهم اقیانوسی را وجود مزیت های رقابتی عنوان کرد و گفت:« در مقایسه با بنادر داخلی و خارجی، آنچه که می تواند خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران را به سمت چابهار سوق دهد، مجموعه تسهیلات، تخفیفات و بسته های تشویقی متنوعی است که باید از سوی دولت ارائه شود. اگر این اتفاق نیافتد، فعالان داخلی و خارجی این عرصه ترجیج خواهند داد تا با دیگر بنادر داخلی و یا حتی بنادر خارجی به تجارت بپردازند.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.