به منظور مبارزه با قاچاق کالا صورت می گیرد؛ راه اندازي سامانه کالاهاي ملواني و ته لنجي در گمرک های خوزستان

 

گمرک ايران در ادامه توسعه سامانه هاي الکترونيکي و مبارزه با قاچاق کالا سامانه ملواني و ته لنجي را در گمرکات خوزستان راه اندازي مي کند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاري صداو سيما، اين اقدام پس از آن صورت مي گيرد که دولت در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصميم گرفته تا ورود کالاهاي ته لنجي و ملواني را به کمک سامانه هاي الکترونيکي گمرک ساماندهي کند و مصوبه اجرايي شدن آن نيز جهت اجرا ابلاغ شده است.

در اين جلسه علي معقولي مدير کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گمرک با اشاره به اينکه بايد تمامي کالاهاي وارداتي براي مبارزه با قاچاق کالا و ارز زير چتر گمرک قرار گيرد بر ضرورت ساماندهي کالاهاي ملواني و ته لنجي به کمک سامانه جامع گمرکي تاکيد کرد.

وي در اين رابطه گفت: خوشبختانه با اجرايي شدن سامانه جامع گمرکي و پنجره واحد تجارت فرامرزي بزرگترين تحول گمرکي کشور با موفقيت اجرايي شد و امروز ما شاهد ساماندهي کالاهاي وارداتي از طريق گمرکات به کمک سامانه جامع گمرکي هستيم و تمامي اطلاعات کالاهاي وارداتي به تفکيک جزئيات در اين سامانه ثبت و کنترل مي شود و در هر لحظه و زماني از هر مکان قابل رهگيري است.

مدير کل دفتر فن آوري اطلاعات و ارتباطات گمرک ايران نيز در اين جلسه از برنامه گمرک براي توسعه سامانه جامع گمرکي و پنجره واحد تجارت فرآمرزي خبر داد.

فيروزه خيالي که در مراسم معرفي سامانه ملواني و ته لنجي در آبادان سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: سامانه جامع گمرکي با تحت پوشش قرار دادن کالاهاي ملواني و ته لنجي توسعه مي يابد.

خيالي در ادامه به بررسي مزاياي پياده سازي سامانه جامع گمرکي در گمرک پرداخت و اظهار داشت: در روش هاي سنتي و پيش از الکترونيکي شدن گمرک ذي نفعان بايد با مراجعه حضوري به گمرک محل ترخيص، پيش نويس اظهارنامه هايشان را به صورت کاغذي ارائه مي کردند و به دليل محلي بودن گمرکات و نبودن سيستم متمرکز اطلاعات مي بايست توسط اپراتور ثبت مي شد و براي ارباب رجوع بسيار زمان بر و هزينه بر بود؛ اما در حال حاضر محدوديتي وجود ندارد و مراجعه کنندگان در هر لحظه اي از شبانه روز در زمان کوتاهي مي توانند، از طريق پنجره واحد تجارت فرامرزي اظهار خود را تنظيم و براي انجام مراحل و تشريفات گمرکي، آن را به گمرک محل ارجاع دهند.

در جلسه اي که در ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان با حضور علي معقولي مدير کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، فيروزه خيالي مدير کل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات، محمد رضا جعفري ناظر گمرکات استان خوزستان، زارعي مدير کل دفتر برنامه ريزي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دشتي نژاد دبيرستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان، مديران کل گمرکات اجرايي استان خوزستان و سفاري مدير کل اداره بندر ودريا نوردي آبادان برگزار شد، چگونگي اجراي سيستم سامانه ملواني تشريح و نرم افزار مربوطه توسط مدير کل دفتر فناوري اطلاعات ارائه شد و به سوالات و ابهامات حاضران در جلسه توسط علي معقولي مدير کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي پاسخ لازم داده شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.