به دنبال دسترسی مستقیم به کریدور اقتصادی اقیانوس هند؛ چین در میانمار بندر می سازد

 

چین و ژاپن در حال برنامه ریزی برای بهبود زیرساخت های دریایی و حمل ونقلی میانمار هستند. برنامه هایی که بتواند جریان انتقال کالا در این کشور را تغییر بدهد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، پکن هفته گذشته قرارداد ساخت یک بندر عمیق را در شهر ساحلی کیاک پیو امضا کرد. بندری که در آینده بخش مهمی از کریدور اقتصادی چین میانمار را کامل خواهد کرد. این بندر می تواند در آینده و به واسطه ارتباط زمینی با چین، به شبکه ریلی و بزرگراه های چین متصل شود.

پس از تکمیل این بندر، کریدور اقتصادی دسترسی مستقیم به اقیانوس هند از طریق چین را میسر می سازد. در حال حاضر، لوله های نفت وگاز از این شهر در میانمار به سمت چین کشیده شده و فعال است.

این مسیر مهم می تواند به عنوان یک جایگزین مطمئن برای واردات نفت خام چین عمل کند. به طوری که عرضه انرژی و دیگر کالاها با ریسک و هزینه کمتری صورت بگیرد.

از سوی دیگر، ژاپنی ها نیز دست به کار شده اند تا خط ریلی میان شهر یانگون، بزرگ ترین شهر میانمار با ماندالای، دومین شهر این کشور را احداث کنند. احداث و طرح توسعه خط ریلی میان این شهر به طول 620 کیلومتر باعث خواهد شد تا حمل کالا و مسافر بین این دو شهر از 15 ساعت به 7 ساعت کاهش پیدا کند.

توسعه زیرساخت های حمل ونقلی در میانمار باعث شده تا بانک جهانی بانک جهانی پیش بینی کند که رشد این کشور در طول سه سال آینده به 6.9٪ می رسد. این یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد جهان است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.