به آب اندازی کشتی پشتیبان ماهیگیری پارس صدف یک در آینده‌ای نزدیک

 

مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، نماینده سازمان شیلات ایران، معاون شرکت ایزوایکو و بهره بردار پروژه ضمن بازدید از روند اتمام کار کشتی پشتیبان ماهیگیری پارس صدف یک از به آب اندازی و بهره برداری از آن در آینده ای نزدیک در راستای ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه این شناورها مایحتاج شناورهای صیادی بویژه شناورهای آب دور را در دریا تامین می کنند و در مقابل آبزیان صید شده انها را دریافت و به ساحل منتقل می کنند، گفت : با استفاده از این شناورها راندمان صید شناورهای صیادی افزایش می آید و همچنین شاهد کاهش مدت زمان رفت و آمد و کاهش هزینه های آن برای صیادان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شناور ۶۴ متر طول و حدود ۱۲ متر عرض دارد تصریح کرد: این شناور قابلیت نگهدای و حمل ۵۰۰ هزار لیتر سوخت، ۴۵۰ تن ماهی و محصولات صید شده و ۳۵۰ هزار لیتر آب را دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان، برخورداری از تونل انجماد با قابلیت انجماد ۶۰ تن ماهی در دو شیفت شبانه روز در دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد و دو انبار نگهداری ماهی (هر انبار ۴۵۰ متر مکعب؛ ۲۲۵ تن ماهی منجمد مجموعاً ۹۰۰ متر مکعب، ۴۵۰ تن ماهی منجمد) در دمای منفی ۱۸ درجه سانتی گراد را از ویژگی های این شناور خواند.

عبدالرسول دریایی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر بصورت مستقیم با اجرای این پروژه، عنوان کرد: این شناور، به شناورهای صیادی که در فواصل دورتر از هزار مایلی از ساحل به صیادی فعالیت دارند(در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند) خدمات ارائه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه برای اولین بار طراحی این شناور به صورت صد در صد در داخل کشور انجام شد و ساخت آن با همکاری شرکت های داخلی به ویژه شرکت ایزوایکو انجام شد و همچنین آزمایش مدل شناور توسط مراکز پژوهشی مهندسی و دانشگاهی کشور انجام و مورد محاسبه قرار گرفته است گفت: ضمن اینکه اکثر تجهیزات شناور از شرکت های داخلی تأمین و سعی شده تا حد امکان از ظرفیت های داخل کشور استفاده شود، به جرات می‌توان طراحی، ساخت و نصب سیستم سردخانه شناور را اولین تجربه صنایع داخلی در این حوزه قلمداد کرد.

دریایی در پایان با بیان اینکه ارتقای خدمت رسانی به جامعه صیادی و همچنین جلب رضایت آنها از اهم دلایل اجرای این طرح بوده است عنوان کرد: امید است بهره برداری از این شناور مورد استقبال صیادان قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.