بهبود نرخ کرایه حمل، کشتیرانی دانمارک را بالا کشید

 

به دنبال بهبود نرخ کرایه حمل، درآمد سه ماه سوم سال جاری میلادی در بخش لجستیک و حمل و نقل کشتیرانی مرسک دانمارک، افزایش 14 درصدی را به نمایش گذاشت.

به گزارش سایت سی نیوز و به نقل از گروه بین الملل مانا، به دنبال بهبود نرخ کرایه حمل، درآمد در بخش لجستیک و حمل و نقل کشتیرانی مرسک دانمارک در سه ماه سوم سال جاری میلادی با رسیدن به هشت میلیارد دلار، رشد 14 درصدی را تجربه کرد، افزون بر این، بخش کانتینری سود 290 میلیون دلاری را به نمایش گذاشت.

این گزارش ادامه داد: درآمد بخش لجستیک و حمل و نقل با افزایش 973 میلیون دلاری به هشت میلیارد دلار رسید، علاوه بر این، درآمد خط مرسک لاین نیز شاهد افزایش 771 میلیون دلاری بود.

گروه کشتیرانی مولر مرسک دانمارک در سه ماه سوم سال جاری میلادی سود واقعی عملیات خود را 248 میلیون دلار اعلام کرد، در حالی که ضرر 42 میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده بود، ناگفته نماند ضرر مالی 15 میلیون دلاری بخش انرژی کشتیرانی مرسک، سود بخش لجستیک و حمل و نقل را خنثی کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: بهبود نرخ کرایه حمل در مرسک لاین در سه ماه سوم سال جاری میلادی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می توان از عوامل موثر در سود پایه 248 میلیون دلاری گروه مولر مرسک دانست، اما با این وجود، کاهش 2.5 درصدی در حجم جابه جایی کانتینری، افزایش هزینه شناور به دنبال حملات سایبری و قیمت 26 درصدی بالاتر بانکرینگ را نیز نمی توان نادیده گرفت.

افزون بر این، به دنبال توقف فعالیت شرکت حفاری مرسک و کاهش یک میلیارد و 800 میلیون دلاری درآمد و از سوی دیگر کاهش 374 میلیون دلار درآمد در ترمینال های APM، گروه کشتیرانی مولر مرسک شاهد ضرر مالی خاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار بود. ناگفته نماند، در بخش عملیاتی، ضرر 120 میلیون دلار گزارش شده است.

بخش لجستیک و حمل و نقل کشتیرانی مرسک دانمارک در سه ماه سوم سال جاری میلادی با رسیدن به هشت میلیارد دلار، شاهد رشد 14 درصدی بود، عملکرد این بخش به دنبال حملات سایبری ماه ژوئن دچار چالش شد به طوری که تاثیر 250 الی 300 دلاری را بر سودآوری آن به همراه داشت. افزون بر این، تاثیر حملات سایبری به گروه کشتیرانی مولر مرسک عمدتا در ماه های جولای و آگوست دیده شد، اما بخش اعظمی از این تاثیر مرسک لاین را درگیر خود ساخت، با این وجود سود واقعی211 میلیون دلار و بازده سرمایه 4.3 درصد را به ثبت رساند.

“سورن اسکو” مدیرعامل کشتیرانی مرسک با اشاره به رشد 14 درصدی درآمد در بخش لجستیک و حمل و نقل کشتیرانی مرسک، تاکید کرد، درآمد بالاتر در مرسک لاین محرک اصلی این رشد محسوب می شود. فاندمنتال های بازار نیز به دنبال رشد پنج درصدی حجم جابه جایی کانتینری جهان در سه ماه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش سه درصد در عرضه، مثبت باقی ماند.

لازم به ذکر است: مرسک لاین در سه ماه سوم سال جاری میلادی سود 220 میلیون دلار را در مقایسه با ضرر مالی 116 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته به ثبت رساند.

یکی از مقامات کشتیرانی مرسک با اشاره به رشد پنج درصدی تقاضا در سه ماه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و رشد سه درصدی عرضه، گفت: نرخ کرایه حمل در مرسک لاین در سه ماه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته،14 درصد افزایش داشت، اما با این وجود، افت کمی را نسبت به سه ماه دوم سال جاری میلادی تجربه کرد.

ناگفته نماند، نرخ کرایه حمل از یک هزار و 811 دلار برای هر TEU در سه ماه سوم سال گذشته به دو هزار و 63 دلار برای هر TEU در مدت مشابه سال جاری افزایش پیدا کرد، اما هزینه های شناور نیز روند افزایشی داشت، به گونه ای که از یک هزار و 991 دلار برای هر TEU در سه ماه سوم سال گذشته به دو هزار و 135 دلار برای هر TEU در مدت مشابه سال جاری میلادی رسید.

وی در ادامه افزود: کسب کشتیرانی هامبورگ سود آلمان همانطور که برنامه ریزی شده بود در حال پیشرفته بوده و انتظار میرود در پایان سال جاری میلادی به مرحله نهایی خود برسد.

افزون بر این، در سه ماه سوم سال جاری میلادی، ترمینال های APM سود پایه 110 میلیون دلاری را گزارش داد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، ضرر 126 میلیون دلاری به ثبت رسید بوده است. اما با این وجود، شرایط چالش برانگیز بازار شامل ظرفیت مازاد صنعت که منجر به افت سود شد و هم چنین هزینه های اضافی ناشی از حمله سایبری، عملکرد ترمینال های مذکور را تحت تاثیر منفی خود قرار داد.

این گزارش در پایان به نقل از یکی از مقامات مرسک نوشت: ضرر مالی 267 میلیون دلار گزارش شده ترمینال های APM در سه ماه سوم سال جاری میلادی و بازده سرمایه منفی 13.3 درصد، متاثر از کاهش درآمد 374 میلیون دلاری در این ترمینال ها در بازار همراه با شرایط تجاری چالش برانگیز تجاری بوده است. افزون بر این، تعداد هفت فروند شناور نسل دوم Triple-E با ظرفیت 20 هزار TEU و 13 شناور کوچکتر سفارش داده شده، 7.4 درصد از ظرفیت اخیر ناوگان کشتیرانی مرسک را تشکیل می دهد و هیچ طرحی برای سفارش های جدید وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.