بندر پارسیان پروژه‌ای مهم در به فعل رساندن ظرفیت های اقتصادی دریامحور است

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: بندر پارسیان یکی ازپروژه های مهم در به فعل رساندن ظرفیت های اقتصادی دریامحور است.

سردار سید حسین هوش السادات در حاشیه بازدید از بندر منطقه ویژه پارسیان بیان کرد: امروز تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی برای عبور از مشکلات اقتصادی باید همه در کنار هم و دست به دست بدهند تا مشکلات کشور رفع شود. زمانیکه همه مسئولان در کنار هم جمع شویم دست خدا هم در پشتیبانی از ما خواهد بود.

سردار هوش السادات اظهار کرد: امروز کشور دچار مشکلات اقتصادی است. و در چندین سال پیاپی مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی طرح فرمودند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در استای تحقق منویات مقام معظم رهبری فعالیت می کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه اقتصادهای بزرگ دنیا در کنار دریا و با توسعه ظرفیت بنادر ایجاد شده است، تصریح کرد: کشور ما
در دهه های گذشته از ظرفیت بزرگ دریا و اقتصاد دریامحور غفلت داشته است. با خط مشی مقام معظم رهبری طی سال های اخیر فعال سازی ظرفیت های بنادر بزرگ و کوچک در جنوب و شمال کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بندر پارسیان یکی از مهمترین بنادر تخصصی کشور است که در مرز میان سه استان مهم و استراتژیک هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است. ظرفیتی که می تواند نقش اثرگذاری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

سردار هوش السادات تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تلاش خواهد کرد تا طبق برنامه زمان بندی فاز اول بندر پارسیان را در زمان مقرر آماده
بهره برداری کند.

به گفته وی، ایمیدرو و به طبع آن وزارت صمت و قرارگاه سازندگی همکاری ها و تجربیات خوبی در کنار هم داشته اند که بندر پارسیان به عنوان یک پروژه بزرگ بندری در کشور می تواند الگوی توانمندی و تخصص جوانان ایرانی باشد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد. امیدواریم تزریق مالی هم سرعت بگیرید و شاهد بهره برداری سریع این پروژه ها باشیم.

همچنین سید علی اصغر علامه(مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان) در این بازدید، افزود: عملیات اجرایی ساخت بندر پارسیان در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور و زمانی که ایران با تحریم های ظالمانه روبرو شد آغاز شد. این بندر جزو بنادر تاثیرگذار در اقتصاد کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد: تامین مالی ساخت بندر پارسیان با افزایش تحریم ها با مشکلاتی روبرو شد که با همدلی و همراهی مسئولان کشور، ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیا پروژ بدون توقف ادامه پیدا کرد. سال ۹۹ اسکله شماره پنج به صورت موقت تحویل شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بندر پارسیان بزرگترین بندر تخصصی کشور و دومین بندر بعد از بندر شهید رجایی به حساب می آید، عنوان کرد: این بندر به دست متخصصان و جوانان ایرانی در حال ساخت است و یکی از افتخارات ما این است که این بندر صد در صد بومی و با اتکا به توان و دانش داخلی ساخته می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدلی و همراهی کارفرما و پیمانکار دو عامل موفقیت در احداث بندر پارسیان است. همچنین اسکله های شماره هفت و هشت هم تا پایان سال ۱۴۰۰ اماده بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از اسکله خشک فله تاکنون۴۰۰ هزار تن از بندر پارسیان صورت گرفته است. که این امر با همکاری و همراهی استاندار هرمزگان و سایر مدیران استانی محقق شد.

علامه تصریح کرد: بندر پارسیان در مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است. همجواری با پارس جنوبی، صنایع پتروشیمی در عسلویه و پالایشگاه های نفتی در استان فارس از مزیت های منحصر به فرد بندر پارسیان است.

وی با بر شمردن مزیت ها و مزایای بندر پارسیان اظهار داشت: بندر پارسیان نقش اثرگذار و مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت. بهره برداری از ۱۹ پست اسکله و رسیدن ظرفیت این بندر به ۴۰ میلیون تن می تواند نقش محوری در صادرات و واردات کالاهای نفتی، پتروشیمی، صنعتی و معدنی داشته باشد.

علامه با بیان اینکه علیرغم مشکلات و تنگناهای اقتصادی موجود در کشور اما پروژه های زیرساختی منطقه ویژه پارسیان با سرعت در حال اجرا است، افزود: از ابتدای امسال هم سازمان ایمیدرو بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال جهت آغاز و تکمیل پروژه های زیرساختی منطقه ویژه پارسیان تامین اعتبار شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت تعداد ۸ پروژه زیرساختی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.