بندر هامبورگ به دنبال فناوری جدید حمل ونقلی است؛ انتقال کانتینرها با سرعت 1200 کیلومتر در ساعت

 

جابجایی کانتینرها در آینده نزدیک با سرعت 1200 کیلومتر در ساعت امکان پذیر خواهد شد. این سیستم حمل ونقلی برای اولین بار در بندر هامبورگ بکار گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، بندر هامبورگ از یک سیستم تیوب مانند برای انتقال کانتینرها استفاده خواهد کرد. انرژی این سیستم نیز از نور خورشید بهره می برد و هیچ آلایندگی نخواهد داشت.

در حال حاضر نیز مذاکرات برای اجرای این طرح میان بندر هامبورگ و شرکت آمریکایی فناوری حمل ونقل هایپرلوپ ادامه دارد. به نظر می رسد که اجرای این طرح بین 2 تا 3 سال آینده آغاز خواهد شد.

در این سامانه یک لوله تیوب مانند ایجاد می شود که داخل آن هیچ هوایی وجود ندارد. ایجاد خلاء باعث می شود که مقاومت هوا در هنگام حمل کانتینرها از بین برود و به همین دلیل، انتقال کانتینرها در مسافت تعیین شده با سرعت بالا امکان پذیر باشد.

طبق پیش بینی ها، در این سامانه روزانه 4100 TEU کانتینر از بندر تا فضای پس کرانه ای انتقال پیدا می کند تا برای حمل توسط کامیون ها آماده شود.

تولید هایپرلوپ توسط شرکت «الون ماسک»، مدیرعامل شرکت تسلا که در صنعت تولید خودروهای الکتریکی است انجام می شود. هدف اصلی الون ماسک این است که تحولی عظیم در صنعت حمل ونقل مسافری به وجود بیاورد. پیش از بندر هامبورگ، شرکت «لوفت هانزا» ابراز تمایل داشت تا از این سامانه استفاده کند.

ظاهرا سامانه هایی برای خطوط داخلی آلمان و بهره مندی از این فناوری در حال شکل گرفتن است. نمونه اولیه هایپرلوپ در حال حاضر در تولوس ساخته شده است.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.