بندر خرمشهر از تولیدکنندگان در فرآیند تخلیه وبارگیری کالا حمایت می‌کند

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این بندر در راستای تحقق شعار سال ،در فرآیند تخلیه، بارگیری و نگه‌داری کالا از تولیدکنندگان برای تسهیل واردات و صادرات کالا حمایت و پشتیبانی می‌کند.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نورالله اسعدی روز دوشنبه اظهار داشت:  در این راستا بندر خرمشهر با توجه به اهمیت تولید ،خود را ملزم می‌داند از بخش خصوصی به خصوص واحدهای فعال در مراکز تولیدی این منطقه حمایت کند.

وی بیان داشت: تولید عامل تقویت اقتصاد کشور و محرک توسعه است که همه حوزه‌های کشور از جمله بنادر باید در این راستا اقدامات ملموس و موثر داشته باشند.

اسعدی با اشاره به خدمات قابل ارائه در بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تسهیل فرآیند صادرات و واردات، جذب سرمایه گذاری، حمایت از تولید و ارایه خدمات ارزش افزوده، ارائه خدمات تخلیه، بارگیری و عملیات لجستیکی در سال جدید با کیفیت بهتر و در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد گرفت.

 

در بندر و دریانوردی خرمشهر در سال ۹۹ مقدار سه میلیون و ۱۷۳ هزارتن کالای غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال ۹۸ که ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار تن بوده رشد ۱۵ درصدی داشته است.

این بندر همچنین از لحاظ شاخص و آمار ، رشد چشمگیری داشته که از نکات برجسته آن جذب مقدار قابل توجه ترافیک کالا از گذرگاه شلمچه بوده که یکی از تغییرات مثبت برای این بندر در سال ۹۹ قلمداد می‌شود.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.