بندر آستارا برای ورود کشتی‌های بزرگ لایروبی می‌شود

 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مناقصه لایروبی بندر آستارا برگزار و شرکتی برنده شده‌است و با لایه‌برداری و افزایش عمق کانال ورودی بندرگاه به پنج متر، کشتی‌های دریای خزر با هر اندازه و وزن در آن پهلو خواهند گرفت.

به گزارش سی نیوز، فرهاد منتصر کوهساری روز شنبه در بازدید از بندر آستارا اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذار در بندر آستارا، اقدامات اساسی در تامین زیرساخت‌ها انجام داده و بندر به مدرن‌ ترین تجهیزات بندری و دریایی، سیلوهای غلات، جرثقیل ۱۰۰ تنی و مکنده غلات مجهز شده است.

وی گفت: طی هماهنگی با گمرک ایران در جلسه هفته قبل، تا ۲ هفته آینده کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر خواهد شد و با توجه به بازار شمال غرب کشور، بندر آستارا مقصد خوبی برای تجار و صاحبان کالاست.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است و در سال گذشته از طریق این بندر ۱۲۲ هزار تن کالا صادر و ۳۰ هزار تن کالا  وارد شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.