بندرانزلی مقصد گردشگران دریایی می‌شود

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش سفرهای دریایی و مشارکت بخش خصوصی گفت:‌ بندرانزلی پتانسیل تبدیل شدن به مقصد گردشگران دریایی را دارد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ حسن خسته‌بند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بندرانزلی پتانسیل لازم جهت تبدیل شدن به مقصد گردشگران دریایی را دارد بنابراین باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه قدم برداریم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس عنوان کرد:‌ در بخش شرقی بندرانزلی بیش از 25 هکتار زمین از دریا و از خشکی استحصال شده و به غیر از حدود 7 کیلومتر آن که به کشتی‌سازی اختصاص داده شده ظرفیت لازم برای اجرا و استقرار زیرساخت‌ها و طرح‌های گردشگری کاملاً مهیا است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ مشارکت فعال بخش خصوصی در جهت اجرای طرح‌های گردشگری دریایی می‌تواند زمینه رونق این حوزه مهم را فراهم کند بنابراین برای قدم نهادن در این راه و ایجاد بسترهای لازم توسعه باید سطح تعاملات با سرمایه‌گذاران بیشتر شود.

خسته‌بند با اشاره به اثرات مثبت رونق گردشگری در حوزه دریایی افزود:‌ ورود و خروج کشتی‌ها و قایق‌های تندرو مسافری به بندرانزلی علاوه بر ایجاد بسیاری از مشاغل دیگر در منطقه می‌تواند ارز آوری خوبی را نیز در حوزه تجارت چمدانی نصیب کشورمان و استان گیلان کند.

وی سرعت‌بخشی به اجرای طرح‌های گردشگری در بندرانزلی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ بسیاری از کشورهای اروپایی از ظرفیت‌های بندری خود بهترین استفاده را کرده‌اند در حالی‌که بندرانزلی با این سابقه تاریخی و پتانسیل‌های قوی جایگاه مناسبی در حوزه گردشگری دریایی ندارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس روند مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه کشتی‌سازی را برشمرد و گفت:‌ مذاکرات چندجانبه در این بخش در حال اتمام است بنابراین امیدواریم سازمان بنادر و کشتیرانی نیز با قبول طرح‌ ارائه شده روند اجرای کار را تسهیل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از ورود یک شرکت نروژی به بندرانزلی در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت:‌ هم‌اکنون متخصصان این شرکت آماده ورود به حوزه کشتی‌سازی در بندرانزلی ‌هستند و انتظار داریم تا دهه فجر مجوزهای لازم جهت شروع کار توسط آن‌ها نیز صادر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.