بنادر کشور در مسیر رشد و توسعه قرار دارند

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بنادر کشور نسبت به گذشته رشد و توسعه خوبی پیدا کرده اند، گفت: این روند کافی نیست و برای داشتن بنادری پویا بایستی تمام مجموعه ها با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، شعبان فروتن درباره اینکه وضعیت بنادر کشور چگونه است و برای فعال سازی بهتر آن چه راهکارهای وجود دارد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: بنادر کشور نسبت به سال های گذشته توسعه خوبی پیدا کرده است و تولیدکنندگان تجهیزات بندری فعالیت های خود را در تجهیز بنادر افزایش دادند؛ اما شرایط فعلی با ظرفیت موجود تطبیق ندارد و به طور قطع می توان از فرصت ها بیش از گذشته بهره برد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای که برای توسعه بنادر می توان انجام داد؛ هم افزایی و همکاری با بنادر کشورهای همسایه است. اگر می خواهیم بنادر کشور با سرعت فعالیت های خود را توسعه دهد توصیه می کنم که دیپلماسی های همکاری بین بنادر کشورهای همسایه با مدیریت وزارت امور خارجه برگزار شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارها که برای رشد بنادر می توان پیشنهاد داد، تشویق فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در بنادر است؛ اگر مشوق ها در حوزه مالیات و ارایه تسهیلات مالی باشد فعالان اقتصادی ترجیح می دهند فعالیت های خود را در پسکرانه بنادر دنبال کنند.

وی گفت: موضوع بعدی که توصیه می کنم در بنادر دنبال شود این است که وزارت صمت برای ایجاد صنایع جدید متقاضیان را دعوت به سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر کند؛ فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید اطمینان داشته باشند که توسعه اقتصادی در گرو توسعه بنادر است به همین جهت اگر واحدهای صنعتی در این بخش(پسکرانه بنادر) مستقر شوند اتفاق های مثبتی در حوزه اقتصاد خواهد افتاد.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: کشورهای که صاحب بندر هستند به صورت ویژه از این مزیت بهره می برند و سعی می کنند که واحدهای صنعتی را در پسکرانه بنادر استقرار دهند از اینرو ایران هم باید از تجربه دیگر کشورها استفاده کند. حضور تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر سبب کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش صادرات خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.