بنادر در دوران کرونا؛ تنها گلوگاه تنفس صادراتی کشور بودند/ عملکرد صادراتی سازمان بنادر در بحران کرونا فوق العاده بود/ ضرورت افزایش بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران گفت: بنادر طی مدت اخیر و به ویژه سه ماهه نخست سال عملکرد فوق العاده ای در حوزه صادرات داشتند و تمام تلاش خود را برای جبران کمبودهای کشور کردند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی: سیدمصطفی موسوی با اشاره به اینکه بنادر کشور در دوران شیوع ویروس کرونا که مرزها بسته بود، کارنامه بسیار خوبی داشتند، اظهار داشت: در روزهایی که مرزهای زمینی بسته بود، بنادر به تنها گلوگاه تنفسی کشور در حوزه صادرات تبدیل شدند و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا کردند.

وی ادامه داد: ضرورت توسعه بنادر یک مسئله اجتناب ناپذیر است و توسعه هرچه بیشتر و بهتر زیرساخت ها؛ می تواند نقش اقتصادی بنادر کشور را پررنگ تر کند، هرچند که در برهه زمانی فعلی می توان عنوان کرد که بنادر ایران از نظر زیرساخت شرایط مناسبی دارد.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران با بیان اینکه ضرورت دارد سرمایه گذاری در بنادر کشور تسهیل شود، عنوان کرد: باید با مصلحت اندیشی، بسته های جذاب اقتصادی برای حضور سرمایه گذاران در بنادر کشور تعریف شود و اینگونه شاهد جذب سرمایه بخش خصوصی در بنادر باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مقوله صادرات مجدد در بنادر کشور و به ویژه بنادری که در مناطق آزاد هستند مدنظر قرار گیرد، گفت: با ایجاد جذابیت اقتصادی در بنادر کشور شاهد جذب شدن سرمایه گذاران بخش خصوصی برای انجام فعالیت اقتصادی خواهیم بود و مقوله صاردات مجدد از جمله مسائلی است که می تواند مورد توجه جدی قرار گیرد.

موسوی با تأکید بر اینکه بنادر کشور در دوران تحریم تحت فشار اقتصادی قرار دارند، تصریح کرد: زمانی که بنادر با فشار بیرونی از نظر اقتصادی همراه هستند باید با تسهیل قوانین داخلی موجب فعالیت سرمایه گذاران داخلی را رقم بزنیم و با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه بندری و دریایی فراهم کنیم.

وی گفت: بنادر از ظرفیت های بسیار مناسبی برخوردار هستند و در صورت ایجاد تفاوت اساسی برای فعالیت اقتصادی، با توجه به مزیت های بنادر که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش سرعت تجارت ختم می شود، شاهد تشویق و تمایل سرمایه گذاران برای انجام فعالیت اقتصادی در بنادر خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران با اشاره به عملکرد سازمان بنادر در حوزه صادراتی، بیان کرد: بنادر طی مدت اخیر و به ویژه سه ماهه نخست سال عملکرد فوق العاده ای در حوزه صادرات داشتند و تمام تلاش خود را برای جبران کمبودهای کشور کردند.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی باید در حوزه تخلیه و بارگیری نظارت بیشتری در رابطه با اپراتورهای فعال داشته باشد و ضرورت دارد بسته های تشویقی را برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران افزایش داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.