بررسی وزیر صنعت از وضعیت ترخیص کالاهای اساسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مشکلات موجود در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی و بازدید میدانی از روند ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات و بنادر، عصر امروز (جمعه) به استان هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش سی نیوز و به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت در این سفر یک روزه، در جلسه ای با حضور مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط، راهکارهای تسریع در انجام امور و سرعت‌بخشی به روند ترخیص کالاها را بررسی می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره تاکید کرده است که تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به عنوان یکی از مهمترین اولویت های کاری این وزارتخانه است.

 

پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر سرعت ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات کشور گفته بود: براساس دستور رییس‌جمهوری قرار است نسبت به ترخیص کالاهای اساسی در گمرک به فوریت اقدام شود و دراین باره هماهنگی خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی صورت گرفته است.

 

رزم‌حسینی در جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار افزود: ستاد تنظیم بازار روز دوشنبه هر هفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای موثر این ستاد شامل وزارتخانه جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی تشکیل می شود.

 

به گفته وی، هماهنگی خوبی بین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی انجام گرفته که در این ارتباط، در چند روز گذشته نشست های خوبی با رییس کل بانک مرکزی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:  ترخیص کالاهای اساسی و ضروری کارخانه ها در گمرکات ایران به طور حتم با فراوانی کالاها در بازار، تاثیر قیمتی آن در بازار مشاهده می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.