بررسی اخبار چابهار در هفته ای که گذشت؛ آغاز مذاکرات ایران با هند برای مدرن‌سازی فرودگاه چابهار

 

هند پیشنهاد ایران برای توسعه فرودگاه استراتژیک چابهار را بررسی می‌کند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان كه اخيرا در راس هیئتی متشکل از معاونان خود در حوزه بنادر و دریانوردی و مشاور حوزه وزارتی به کشور هند سفر کرد تا ضمن شرکت در سمینار مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و هند، تفاهم‌نامه‌هایی را در حوزه ریل و بنادر ایران نهایی کرده و قراردادهایی را به امضا برساند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی در دیدار با نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند علاوه بر موارد از پیش توافق شده در مورد گفتگوی دو جانبه، پیشنهاد توسعه فرودگاه استراتژیک چابهار را ارایه کرد که بر اساس تحلیل روزنامه هندو، دولت هند، پیشنهاد ایران را برای توسعه فرودگاه چابهار بررسی می‌کند.

پاک‌سازی بخشی از ساحل بندر چابهار

در راستای فرهنگ سازی و حفظ محیط زیست با همکاری همه ارگانها و دستگاههای اجرایی شهرستان چابهار و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قسمتی از ساحل دریا در بندر چابهار پاک سازی شد.

در راستای فرهنگ سازی و حفظ سرمایه های ملی، پاکیزگی و زیباسازی محیط، با همکاری اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان پاک سازی سواحل برگزار و محدوده ای از ساحل دریا از زباله پاکسازی شد.

در این طرح که با هدف ساماندهی و پاکسازی سواحل صبح امروز (پنج شنبه پنجم دیماه) انجام شد با حضور جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و نمایندگانی از ارگانها و دستگاههای اجرایی شهرستان چابهار از جمله فرمانداری، اداره کل شیلات استان و اداره حفاظت محیط زیست چابهار بخشی از محدوده ساحل اسکله هفت تیر در بندر چابهار پاکسازی شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان با برخورداری از سواحل زیبا، دریا و جاذبه های گردشگری جزو مقاصد گردشگری مسافران بویژه در ایام نوروز است و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه همه افراد و در همه زمان هاست.

اشتغالزایی و کاهش هزینه با حمل مستقیم کالا به بندر چابهار

معاون بندری و امور اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: کشتی «اوشن مَستر» حامل محموله ۵۵۰۰ تنی رول آهن، از کشور کره جنوبی وارد بندر چابهار و عملیات تخلیه در کمتر از یک روز انجام شد.

حسین شهدادی با بیان این مطلب افزود: دومین محموله آهن‌آلات به وزن ۵۵۰۰ تن توسط کشتی Ocean Master مستقیماً از کشور کره جنوبی وارد بندر چابهار شد و پس از پهلوگیری، عملیات تخلیه آغاز شد.

وی ادامه داد: فرآیند تخلیه کشتی مذکور در مدت ۱۷ ساعت انجام شد، این محمولات تأمین‌کننده مواد اولیه مورد استفاده کارخانجات تولیدی استان و منطقه است که با بازاریابی و اطلاع‌رسانی به صاحب کالا مقصد این نوع محمولات از سایر بنادر به بندر چابهار تغییر پیدا کرده است.

معاون بندری و امور اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: حمل مستقیم کالا و مواد اولیه به بندر چابهار علاوه بر اشتغال زایی، کاهش هزینه حمل و قیمت تمام شده محصولات تولیدی را در پی خواهد داشت.

شهدادی بیان کرد: با انجام خدمات مطلوب و رضایت صاحب کالا سومین محموله آهن‌آلات طی چند روز آینده وارد بندر خواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.