برای اولین بار راه اندازی می شود؛ استفاده از سامانه رمزنگاری برای حمل بار کانتینری

 

اولین مرحله از سامانه رمزنگاری برای جابجایی کالاهای کانتینری از هفته آینده  شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، نخستین سامانه رمزنگاری برای بهبود روند جابجایی حمل ونقل کانتینری به عنوان «مکعب 300 » از هفته آینده راه اندازی می شود. این سامانه هنگ کنگی بر مبنای یک پروتکل هوشمند رایانه ای کار می کند که هدف آن تسریع، تایید و یا مذاکره در قرارداد دیجیتالی است.

این سامانه بر روی یک پلتفرم عمومی و با محوریت زنجیره بلوکی کار می کند که دارای ایجاد قراردادهای هوشمند است. قراردادهای هوشمند اجازه انجام معاملات معتبر بدون اشخاص ثالث را می دهد. این معاملات قابل پیگیری و غیرقابل برگشت هستند.

بکارگیری این نوع قراردادها ابتدا توسط، نیک سابو در سال 1994 پیشنهاد شد. اما اکنون نوع توسعه یافته آن به صورت عملی به اجرا درخواهد آمد. کمپانی هنگ کنگی ابتدا این طرح را بر روی کانتینرهای 20 فوتی خود در نظر گرفته تا برخی از مشکلات موجود در صنعت حمل ونقل کانتینری را برطرف سازد.

شرکت های فورواردری و حمل ونقل کانتینری که علاقه مند به استفاده از این نوع فناوری باشند می توانند در سامانه مکعب 300 عملیات خود را انجام بدهند. اولویت نیز با شرکت هایی خواهد بود که از سال 2016 میلادی این برنامه را خریداری کرده اند.

مشتریان پس از رمزگذاری بر اساس میزان استفاده از خطوط کشتیرانی که در سال 2016 مجموعا 150 میلیارد دلار برآورد شده می توانند از این سامانه بهره ببرند.

جانسون لونگ، یکی از پایه گذاران برنامه کدگذاری کانتینری در این رابطه به خبرنگار آلفالاینر گفت:« این فناوری می تواند به حل مشکلات ناپیدا در وضعیت حمل ونقل کانتینری کمک کند. مشکلاتی که اگر رفع شوند، سالیانه 23 میلیارد دلار به نفع شرکت های حمل ونقل کانتینری خواهد بود.»

به گفته لونگ، بسیاری از مشکلات حمل ونقل کانتینری زمانی رخ می دهد که حمل کننده کانتینر و مشتری دقیقا نمی دانند که در چه مرحله ای از حمل ونقل قرار دارند و مشکلات پیش آمده را چگونه برطرف کنند. بکارگیری از این سامانه جدید، هر دو طرف را متعهد می کند تا به تعهدات خود در قبال بار کانتینری وفادار بمانند و همه چیز به صورت شفاف پیش برود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.