برای اولین بار انجام شد؛ عبور کشتی تانکری از قطب شمال در فصل یخبندان

 

اولین کشتی تانکری توانست از بخش روسیه ای قطب شمال در فصل زمستان عبور کند. عبور این کشتی که توسط یک کشتی یخ شکن پشتیبانی می شد، نقطه عطفی در تردد دریایی و اقیانوسی شمال روسیه در این فصل از سال به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از گاردین، این کشتی که برای انتقال LNG در شرایط هوای  بسیار سرد طراحی شده توانست با موفقیت اولین سفر دریایی قطب شمال در فصل زمستان را تجربه کند. این موفقیت بزرگی برای صنعت کشتیرانی محسوب می شود، چرا که توسعه تجارت دریایی در فصل و نقطه ای خاص از سال توانسته به نتیجه برسد.

کشتی شرکت «تی کی»، (Teekay) در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ترمینال سابتا کره جنوبی به سمت شمال روسیه حرکت کرد. این کشتی برای رسیدن به مقصد و عبور از قطب شمال باید از یخ هایی به ضخامت نزدیک به دو متر عبور می کرد. ماه گذشته بود که این سفر به اتمام رسید و گاز طبیعی مایع را به مونتیر فرانسه رساند.

شرکت تی کی بر روی 6 فروند به منظور انتقال LNG از منطقه یامال روسیه به نقاط دیگر دنیا سرمایه گذاری کرده است. پیش از این نیز، انتقال گاز طبیعی مایع در این مسیر انجام شده بود، اما این برای اولین بار است که چنین انتقالی به واسطه کشتی های تانکری در فصل زمستان در قطب شمال اتفاق می افتد. این ناوگان در حال رشد، حتی می توانند به صورت جداگانه و بدون حمایت کشتی های یخ شکن به مسیر خود ادامه بدهند.

یخ های قطب شمال در فصل زمستان، مسیرهای معمول کشتیرانی را با بن بست مواجه می سازند و به همین دلیل، تردد کشتی ها در این دوره زمانی از سال معمولا انجام نمی شود. در حالی که همچنان در فصل زمستان به سر می بریم، روند تجارت میعانات گازی با رشد مواجه خواهد شد. چرا که مسیر دریای شمال، کوتاه تر از کانال سوئز به عنوان جایگزین برای ارتباطات تجاری میان آسیا و اروپا است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.