با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛ بهره‌گیری از فناوری بومی در عملیات بتن‌ریزی سیلوهای پایانه غلات مجتمع بندری امام‌خمینی(ره)

 

با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال، عملیات بتن‌ریزی سیلوهای پایانه تخلیه و بارگیری غلات شماره ۴ مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، رضازاده معاون مهندسی  و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر، گفت: در جریان عملیات بتن‌ریزی سیلوهای مذکور که از دی ماه سال جاری آغاز گردیده، از روش قالب لغزنده بهره گیری شده است.

رضازاده با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در عملیات  احداث  و اتمام سیلوهای پایانه تخلیه و بارگیری غلات شماره ۴ این مجتمع بندری، افزود: در صورت تکمیل و بهره‌برداری  از این سیلوها، ۱۵۰ هزار تن  به ظرفیت مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) در زمینه نگهداری غلات، افزوده خواهد شد.

وی همچنین در تشریح  اهم ویژگی‌های  این پروژه، بهره‌گیری از فناوری بومی در احداث سیلوی بتنی و ایجاد فرصت‌های  جدید برای اشتغال نیروهای بومی را از این ویژگی‌ها برشمرد.

یادآور می‌شود بندرامام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا، بندر کانونی  کشور در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله غلات است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.